Farsdag

11.30 gick jag och Louise upp idag! Vi var uppe och lekte lite vid 7.30 men la oss snart igen. Hon sov konstigt inatt. Hon låg inte still alls utan låg och sprattlade och vred sig. Magknip kanske? Sov mer än vanligt gjorde hon iallafall. Vaknade under natten 23-06 bara två gånger det brukar ju vara tre. Förmiddagen sen var lite till och från. Skönt att vara lat. När vi gick upp tog jag en dusch och fönade håret. Hon är så snäll som låter mig göra det. Så var det farsdag presenten också. Jag vill inte ta ner Louise på stan, det är inte helt enkelt och dessutom kan vi få svinis. Det blev ica Nyfors. Inte helt lätt det heller lovar jag. Tog ner henne i åkpåsen vid 12.30 efter amning. Inte kul tyckte hon när jag la henne i vagnen. Gick i Nyfors en stund och gav upp. På vägen upp i trappen somnade hon. Det är verkligen typiskt Louise att göra så. 13.10 gick vi till ica. Mötte hennes farfar utanför med kusin och farbror. Dom skulle på farsdags fika hos Davids farfar. David jobbar ju så vi visste inte detta, vi hade ju kunnat komma med iallafall. Röda rosor, trisslotter och ett tråkigt kort får David senare idag. Känner mig otroligt tråkig som inte fixat något annat men om han visste hur vi kämpade för att fixa detta blir han nog glad iallafall. Man fick strumpor på köpet också sen tänkte jag att vi kunde äta någon av hans favoriter pizza eller mcdonalds ikväll. Ingen tid över till prommenad för mig tyvärr, hon vaknade efter ica. Synd hade gärna gått några varv här i Nyfors annars. Bättre att gå ut på förmidagan när hon sover bäst, bara att då vill jag antingen sova jag med eller så har jag mycker att göra hemma. Jag har mycket att göra nu...diska och vika tvätt, hänga ny tvätt och återställa vardagsrummet efter myskväll. Tänkte "storstäda" först nästa fredag för på söndag ska vi ha gäster från Dalarna.
Nu sitter Louise helnöjd i sin stol. Oj så skulle jag inte skrivit.....

Så här arg var hon när vi kom hem...

Davids present
 
Louise i sin stol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0