Mjölkfritt

Idag har vi en så där hemma dag när det inte händer någonting utöver det vanliga. Malin kanske kommer hit.
Louise har sovit dåligt. Va uppe till midnatt sen har hon vaknat oräknat många gånger inatt och velat snutta. Vi har spenderat förmiddagen i säng. Samma sak där. Hon vill snutta. Hon har gaser i magen som gör ont. Kanksei inte semperdropparna hjälper. Då blir det prova mjölkfritt nu. Har tusen frågor till bvc nu. Känns som om att jag borde ha kommit någonvart med hennes snuttande och sömn vanor nu. Jag är väl för "snäll", men ine ska man låta en sån här liten fluff skrika och gapa? Hon får i sig för mycket lite för ofta bara och då känner jag mig som en monster mamma. Vi försöker verkligen minska genom att sysselsätta och vara med henne hela kvällarna. Ge henne nya saker att bli nyfiken på, ge henne badet, leka med henne, gos allt vad det kan vara men till natten sen går det inte längre. Hon söker tutte så fort hon vaknar till och det är MÅNGA gånger/ natt. Det kan vara 10 gånger. Hugger efter allt som kommer nära munnen och blir argare och argare om det inte är tutten. Stånkar och stöner kan inte ligga still. Jag vill hjälpa henne. Nu prövar vi mjölkfritt i en vecka.
Dax för en mjölkfri lunch....hm....thairester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0