Nyheter om hotellet!

På ekuriren.se läste vi igår...........

"Choice köper Statt-huset
Det blir sannolikt fortsatt hotellverksamhet för Statt i Eskilstuna. Nu står det mer eller mindre klart att Choice hotels-koncernen köper Statt-fastigheten.
– Vi är glada över att någonting händer. Vi hade själva nästan tappat tålamodet, säger Pär Eriksson, kommundirektör i Eskilstuna.

Det var just Choice hotels som hyrde Statt-lokalen före branden. Fastighetsförvaltaren heter Ejendomsinvest och har sedan branden på Statt försökt hitta en ny hyresgäst, som kan ta över verksamhet.

Nu tycks det alltså vara Choicekoncernen som köper upp fastigheten. Under torsdagen bekräftade Eskilstunas kommundirektör Pär Eriksson att affären är nära förestående.

– Om köpet fullföljs enligt planerna räknar vi med att det blir frågan om en konferensanläggning.

– Kommunen kommer inte att utnyttja sin förköpsrätt, säger han."



...............sen värmde vi lite glögg och skålade.


Min älskling David i köket på hotellet förra året. Tycker mig se en Jennie där bakom också. Ser ni Davids julbords påsar under ögonen? Men visst saknar man julborden? Visst vill vi känna doften av prinskorvar och köttbullar? Farliga kockar och stressade servitriser, fulla gubbar och omättliga tanter...Kanske om något år får man vara med och duka upp julbord på Statshotellet i Eskilstuna igen. Det får vi hoppas nu. Det vågar man hoppas nu. Äntligen!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja, herrejössinamejj! Hur fan man kan sakna julborden när det bara 11 månader sedan man svor över skiten och undrade hur fan man skulle överleva till den 23 december är ett smärre mysterium, men jag gör det också. Som fan! Jag vill springa som en dåre mellan havet, restaurangen och det andra rummet som jag akut glömt namnet på. Jag vill vara förvirrad, trött och sönderstressad. Jag vill irritera mig på nissar som inte vet skillnad på ägg och lax och på david som snodde HELA värmeskåpet med mat så jag inte hade nån alls.. :) Hehe, saknar skiten som fan.

2009-11-20 @ 16:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0