Om kolik

Gick upp lite tidigare idag och då somnade Louise såklart om lite tidigare också. 1 timma, inte mer eller mindra från att vi går upp är hon vaken. Skillnaden idag var att hon inte ätit mellan. Hon är visst mätt. Tror att hon har svårt att känna sig mätt ibland, att det är så mycket luft i magan att maten inte får plats. Snälla, kan inte min dotter få må bra nu? Det är så hemskt att höra hur det mullrar i magen på henne om nätterna. Hon vaknar hela, hela tiden varje gång det går en hel timma mellan blir jag så glad. Måste nu detta med mjölkfritt vara grehen! Vd annars kan jag göra? Dricker inte kolsyra, nästan aldrig kaffe, äter inte sånt som man kan eller brukar bli gasig av, ger miniform och nu semperdroppar också, masserar hennes mage och rygg, pumpar ut innan amning om jag har mycket.....Är det någon som har något annat tips, alla råd är så värdefulla? Annars brukar magarna mogna runt 3 månaders ålder, kolik-besvär avta.

 Många frågar mig om kolik. Jag säger alltid nej. Inte för att det skulle finnas någon skamm i det utan för att jag inte trott det. Kolik är värre har jag tänkt. Men det är visst kolik detta. Jag har inte tyckt att Louise varit så skrikig. Men det är också så att vi är med henne varje minut och sekund och gör allt vi kan för att hon ska slippa skrika hela kvällarna. Så lyckas vi väldigt bra. Om det inte vore för dammsugaren och bärselen skulle både jag och Louise ha sömnbrist. Jag har haft svårt med sömn mycket tidigara och är "proffs" på att hantare trötthet och bita ihop under dåliga nätter. Det är faktiskt sant att Louise endast två gånger sedan förlossningen sovit 4 timmar i följd utan att vakna. Hon sover just nu sällan två timmar i sträck. Inte ens varje dyng. Däremot så har hon börjat somna om väldigt mycket fortare. Ibland innom 5 minuter. Jag hoppas så innerligt på att hon kommer att må bätte snart. Nu helst. Det är tur att Louise är en sån fighter och är så go om dagarna fast det är så mycket stök i magen. Stackaren vet väl inget annat än att magen gör ont. Att det inte ska vara så egentligen. Men jag tycker det känns som att dagarna tagit form och blivit lättare och roligare för både henne och mig. Nätterna och matvanorna hänger ihop med magen och det är magen vi måste hjälpa. Sen kan vi försöka med det andra. Hon är hur underbar och otrolig som helst. Jag och David är så lyckliga som har henne.

Nu vanknar hon nog hungrig om en stund sen blir det lite lek och mys, jag ska göra mig i ordning också. Sen går vi ut och går till nästa lur. Vi har bara varit ute två korta stunder i veckan. Plus att jag fick gå och handla igår kväll. När jag kom hem och packade upp två stora tunga papperspåsar stod David och tittade på och såg bara mer och mer besviken ut ju längre ner jag kom. När jag var klar tittade jag upp på honom och sa "ja, det är sant och köpte ingen folköl till dig"  för det var precis vad han stod och väntade på. Jag köpte julmust light. Haha! Inga ölkorvar, ostar eller chips heller för den delen! Bara en liten påse pompinne. Dom öppnade han såklart snart...

Vill Louise åka sele ute idag så blir det sele. För bådas skull faktiskt för då vet jag att jag kan gå lite längre. Önskar verkligen att vagnprommenader funkade bättre ska ni veta, då skulle vi vara ute så mycket mer. Men hon skriker så när hon vaknar i vagnen. Om hon ens somnar. Så är det. Efter lunch börkar helgen. David är ledig denna helg. Mamma kommer kanske på söndag, då ska jag och David gå och fika har vi bestämmt. Louise tycker så mycker om sin mormor. Men hon kommer säkert bli sjuk nu idag när hon börjar jobba igen. Hon kommer få svininfluensan och vi kommer inte kunna ses på en vecka till. Jag lovar. Kommer inte kunna vara i Strängnäs nästa helg som jag vill...Jag är så trött på att akta mig för influensa. Men jag vill inte smitta Louise så aktandet får fortsätta. Men vad mysigt det skulle vara med fredags lunch på stan. Sitta på kaffe och känna helgglädje. Sånt är väl bra mysigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0