Pappadag

Tjohej!
Lördag och "pappadag" för Louise (och mig). Lämnade henne till David vid åtta imorse när hon var jätte pigg efter en ganska bra men endå ganska dålig natt och tog sov morgon. Jag vet, David kanske också ville ha det på sin lediga dag....men han hade ju fått sova hela natten...Jag tycker iallafall att det vart rättvist såhär. Men Louise ville snart krypa ner hos mig igen. Vi gick upp klockan 10 och åt frullebulle iallafall. Sen gick vi ut, men Louise vaknade och ville inte alls åka vagn. Eftersom hon kräkt ner sin varma overall och jag inte tvättat ännu fick jag kånka hem henne i åkpåsen. Det gick bra tyckte hon. Super glad direkt vi kom upp såklart. Hon trivs hemma iallafall, det är ju bra! Jag hoppade in på H&M iallafall för att köpa tomteklänningen till henne som vi ska ta på och fota lite julkort. Vad mycket jag ville köpa åt henne därinne! Blir nog att gå ner dit med David imorgon när mamma är här och ska ta Louise en stund. Korta stunder tycker jag att det känns ok att lämna hene. 2-3 timmar. Mamma är Louises favorit dessutom. Självklart får dom lite mammamjölk på flaska att värma om det blir hungrigt.

Jag och David vart bjudna på glöggiskväll hos Marielle ikväll. Synd att plutten är en liten kvällsgnällis fortfarande annars hade jag tyckt det var kanon kul. Fast jag ska också skriva att Louise somnade tidigt igår och tog natt innan hon ens fått bada. Hur jag vet att hon tagit natt? Jo hon vill somna om varje gång hon vaknar under en viss period varje dygn som brukar vara 00-09 men nu börjar bli som jag vill 20-08. Det kan vara detta med komjölk som är knepet kanske? Synd för matbiten, men ofta lär sig deras magar att kuna äta lite komjölk senare, när dom blir äldre. Just nu får det vara vad det vill bara vi kan hjälpa henne känner jag. Än så länge är det ju mest trist för mig att äta sojaäckel grejer. Men det gör jag gärna för hennes skull! 

Snart väntar besök av hennes farfar och gammelfarföräldrar kanske fler(man vet aldrig) så hon tar igen sig lite i min famn nu innan. Finklädd är hon minsann. Jag vill ha min fina röda klänning, mamma sa hon när jag sa att farfar kommer. Får se om det blir någon fotagrafering. Nu kommer dom nog. Får man lov att vara lite trevig en stund. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0