Sen lördag

Måndag. Fast vi har lördag. Har varit och handlat, passade på under förmiddagen när det är så lite folk. Louise fick hänga i selen under en filt. Rusta och willys. Hemvägen vaknade sötnosen och sken som en sol. Tills hon plötsligt började skrika värre en någionsin. Blev amning utenför sporthallen. Hemma igen fortsatte skriket. Nu sover hon men vi är nog inte förlåtna ännu. Åk inte bort med mig säger hon. David städar sin garderob. Kanske för att jag tydligt förklarade för honom att han ligger för mycket på soffan och tittar för mycket på tv. 8 timmars jobb = 8 timmars återhämtning framför tvn håller inte. Man måste göra någonting mer. Har väl blivit lite så att han är en hjälte här hemma som jobbar och drar in pengar till oss alla tre, och att han därför borde få vila alltid när han inte jobbar. Men nu är det ju så att jag faktiskt inte kan jobba. Och när jag börjar jobba ska vi båda vila framför tvn all fritid då? Så jag är nöjd att han fixar lite nu. Medan jag vilar från tvätt och sånt idag. Fast jag har haft fullt upp med Louise och sen städat blend hennes kläder. Stl 56 helt utsorterat nu. 62 finns massot, 68 lite men inte mycket. Dax att bjuda hem på "tremånaders fika" snart...barnet behöver ju kläder!

Först ser man ut så här....två sekunder senare.....


......så här....vilken är sötast?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0