2-månaders kontroll

Nu har vi varit ute på äventyr igen! Först gick vi ner till stan för att möta Julia och Karro, Louise låg tyst i vagnen med napp i munnen och spanade under nerfärden, duktig tjej!!! Innan vi mötte dom andra somnade hon och flickorna sov sött medan mammisarna fikade och pratade om sömn, bajs, amning, pappor och annat som rör sig i våra nya världar med babyn. När Karro behövde gå kom Malin och fikade vidare med oss, tänk så bra man kan ha det. Louise vaknade och åt innan vi gick till bvc. Älsklingen verkar må så bra så. Växer gör hon också 59,5cm och 5420g, för en månad sedan var hon 57cm och vägde 4800. Dom tyckte att det var bra att jag prövar flaska och tydligen ska jag inte försöka styra om sömnen ännu utan låta henne bestämma i en-två månader till. Sen lovade dom att även jag skulle få sova lite mer vid ca 4 mnaders ålder. Ni skulle sett vad duktig hon var här dom klämmde på henne! I helgen ska David och hans pappapolare gå ut på äventyr med sina små älsklingar. Nu när jag pumpar går det säkert jätte bra. Vad ska jag hitta på då? Sova? Bada? Prommenera ensam? Alltihopa kanske? Nu när hon tar flaskan kommer vi kunna dela så mycket mer på både det roliga och det mindre roliga. Tills nu har jag väl haft ensam rätt på både det bästa och det värsta tyvärr efter som David oftast kommer hem lagom till kvällsgnället och helgerna dom har ju bara sprungit iväg...
Just nu har Louise galet kul i sin sitter, hon gapar av glädje...mamma skulle också vilja sitta i en vibrerende stol....;-P Jag ska kanske prova att tona håret och se vad som händer. Annars ska jag gå till frissan i november tror jag.

Tidigare idag i söta kläder från Amanda


Kommentarer
Postat av: Elle

Haha, va roligt! jag har kollat på den där dressen. Då ska jag inte köpa den :) Sötnosen, jag gillar hennes luriga leende. hon har en plan för nåt tror jag :)

2009-10-29 @ 10:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0