Kaffe

Lördag morgon. Mysigaste stunden på hela veckan? Inte idag, David jobbar :(
Vi brukar ju duka frukost och sånt, gå ut med vagnan på förmiddagen. Nu sittar jag här och dricker fullkorns välling, bästa morgonmaten men ensamt, fisen sover. Hon är bra trött, kommer väl sova till och från nu tills i eftermiddag när hennes dag börjar. Vi ska gå och träffa Henrik och Malin också. Om Malin kommer ihåg, ska ringa och kolla att hon är vaken om ett tag tror jag. Vi ska gå och fika och Henki ska få bekanta sig med min fina baby. Jag ska bekanta mig med en riktigt mumsig smörgås. Om en vecka afternoon tea. Jävlar, vad sugen jag var igår! Efter det sätter vi ett nytt mål och jag får välja en ny grej istället för varmchoklad, om jag vill. Funderar på mörkchoklad? Välja mjölkchoklad vore ju ett skämt med tanke på att det är typ enda godis jag äter annars. Igår la vi oss 20.30, stackars David får så ensamma kvällar men jag måste försöka sova lite innan Louise vaknar 23. Hon körde inatt som vanligt vaken varannan timma 23, 01, 03 0ch 05, och så igen 06. Inte OK med morgon 06 när man varit uppe så mycket. Långvaken vid 03. Jag är lite pigg såhär på morgonen tills kläder är på, säng bäddad och sånt typ vid 10, då har jag svacka. Då dricker man gärna en kopp kaffe och fungerara över lunch till 14 behövs kaffe igen. Sen blir det ingen mer trevlighet från min sida. Jag blir monster. Stackars David jag är verkligen inte mysig på kvällarna, jag försöker men kan bara inte hitta mys-Kim. Och det är bara mys-Kim som kan locka fram mys-David så Mys, det blir nog inte av här på länge. Jag har noga studerat om amning och kaffe drickande och fyra koppar är ok, så jag låter mig dricka två. Gott det är, älskar verkligen kaffe! Dricker då inget te och aldrig cola ftersom jag inte dricker kolsyra sålänge vi inte känner Louises mage helt än. Om jag skulle ta å klä på mig. Hoppas Louise vill ligga vagga eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0