Om amningen

Hemma efter en tuff med kort prommenad från Malin. Louise gapskrek hela vägen, jag fick onda ögat av dom flesta förbi passerande. Snart kommer jag slå någon kärring som har glömt att hennes barn också skrek för 50 år sedan!!! David, jag och Louise gick ut en sväng och efter det lunch på Tingsgården, Malin kom också. Åt deras skapligt stora kycklin, bacon, feta sallad. Idag var jag mer frestad än någonson av deras vaniljbullar. På lördag. 12.30 går vi loss på afternoon tea. Choklad. Choklad.....Choklad!!!!! David är och fiskar. Jag är hemma och har långammat och tröstat...den som har tips på hur jag ska få ner måltiderna till kanske bara 12 mål dag och lite bättre sömn i vaggan får gärna dela med sig! Jag kan bara inte låta henne skrika. Jag vet att om hon ligger i vaggan på natten och kommer längre från mina tuttar kanske hon inte behöver dom lika mycket heller, men hon vaknar direkt av vaggan och man får börja om. Och jag orkar inte gå runt och nynna så länge heller nu eftersom jag är så trött. Flera gånger när jag reser mig har det svartnat framför ögonen, är rädd att tappa henne. Hon har iallafall börjat sova bra i vagnen, det är jätte bra! Bara att vagnen inte finns här uppe. Trötta mammor är inga bra mammor. Önskar att vi hade en sån där nest till sängen som man kan ha babyn i. Hade varit kanon för just Louise, men det visste man ju inte. Nu vill jag inte lägga pengar på det för dom är rätt små. Jag måste erkänna att jag börjar tycka amningen är jobbig, jag skäms över detta men efter många snuttiga nätter, och dagar börjar jag tycka det känns jobbigt att lägga henne till bröstet. Jag hoppas det går över, känner mig så usel som inte myser och njuter av amningen. Det gör ont i mig. Jag kommer absolut inte sluta, men det får gärna sluta kännas såhär. Tre olika nappar provar vi med men ingen går, inte vid något tillfälle på dygnet, snuttefilt och fingrar undersöker hon, men inte när hon är missnöjd. Tutte tutte tutte! Har provat att jag äter mellanmål också, och kvällsfika, ifall det är mjölken som har dålig näring på natten men det verkar inte vara det heller. Kaffe drack jag först lite sen prövade jag inget sen nu lite igen. Ska väl sluta helt igen. Jag får tårar i ögonen när jag ammar, vet inte varför. Skuldkänslor över att jag inte lyckats ge henne fler sätt att känna sig trygg på. För mätt är hon. I övrigt mår hon bättre än tidigare, hon sover gott på dagen och i rörelse bara men hon sover enklare än innan och magen är mycket bättre! Mycket gas men hon verkar inte ha lika ont, den kommer ut utan attt hon tar i. Hon är lätt att roa och sysselsätta och hon är en riktig solstråle mest hela tiden mellan amningarna. Hon leker i sitt gym, tittar på oss och är nöjd. Kvällsgnället börjar bli väldigt kort, om alls. Hon kan ha det mesta av stl 62 nu, alla presentkläder, det är så kul! Idag har hon gult, det är fint. Men jag tror rött och grönt är hennes bästa färger. Hon är fin i allt. Jag ska försöka få hene att ligga och sova nu och ta en lur själv. Hoppas det går bra, vore trevligt att umgås lite med David ikväll. Tror jag iaf, om han inte börjar prata om att instalera en bastu vardagsrummet igen.
Sover så gott i sin sköna vagn när det skumpar så härligt

Har skoj i babygymmet nu, dålig mobilbilder tyvärr, David har snott min kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0