Stackars lilla Louise

Dammsugare och utslagendotter i famnen. Åter tillbaka till tankar om hur jag är som Louises mamma. Jag träffar inte jätte många mammor, men ett par stycken och jag läser ett gäng mammabloggar men bebisar i Louises ålder, +/- 2 veckor ungefär. INGEN av dem äter och snuttar som Louise, dom tar napp och sover minst 4 timmar på sträck. Jag vill att Louise ska få ha det så! Att hon ska få sova gott, hitta tröst som inte är tutten. Jag känner mig hemsk varje gång hon får bröstet fast hon inte är hungrig. Men jag vill trösta, vill inte att hon ska behöva skrika. Jag bär runt på henne när hon är trött, låter henne sova i selen eller våra famnar, min famn nästan alltid. Jag lägger inte ner henne, jag vill inte väcka henne ju men hon kommer inte kunna lära sig sova vagga heller. Hon är helt beroende av rörelse för att somna, och för att fortsätta sova. Hon har typ ALDRIG mer än två timmar mellan målen, en gång/timma eller mer och jag vet snart inte längra vad som är snutt eller tutt om man säger så. Jag vill inte ge henne bröstet så här ofta, jag gör det endå. Jag kommer kämpa lite hårdare nu med att öka mellanrummet och få det till varannantimma för att sedan få det till var tredje och förhoppningsvis lite längre mellanrum på natten. Det känns som en fantasi som inte kan bli sann, men den måste bli det. Jag skäms verkligen över att jag inte lyckats ge Louise några rutiner alls. Vi ska vara hemma resten av veckan och bara koncentrera oss på att skaffa rutiner. Jag måste hjälpa min dotter, NU! Jag vill att hon ska kunna sova i vaggan utan dammsugare, sova ett par timmar utan att vakna och låta magen vila mer melan målen. Ska skriva upp exakt hur ett dygn ser ut och utgå från det för att hitta en bättre dag och natt till min lilla älskling. Louise är föresten 8 veckor nu!

Innan vi gick ut idag. Sötast är hon!!! Lik sin pappa här, alltså måste David också vara söt =) Önskar henne allt det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0