Allas morgon

Tisdag. David ska jobba kväll och är hemma till 12, fast Louise och jag ska ut om en timma, träffa Janna och Maria. Känns inte jätte lockande att ta sig ut just idag, men det blir nog skönt när man väl gör det. Bättre natt inatt tycker jag, Somnade strax efter 21 och sov till 23, då var det bara jag som vaknade Louise vaknade 00 och sen 03, 05 men hon somnade om innom en halv timma varje gång tror jag, känns verkligen som jag sovit mer iallafall. Vi gickm upp 07.30 och väckte David Idag sa han -känns som jag inte sovit någonting, mot gårdagens -jag är för pigg för att sova kändes det lite mer rättvist. Skillnaden är bara den att han har sovit, inst 6 timmar i följd. Men strundsamma, alla är vi olika. Morgonen började inte jätte bra. Jag skulle duscha och det blev till Louises skrikande. Svårt att hitta en 30 minuter varannan dag där jag får tvätta mitt hår, raka mina ben och smörja mig med hudkräm, föna håret och ta på lite rouge och mascara. Vill ha detta! När louise somnar på morgonen brukar det ju oftast vara i selen eller så brukar jag vara jätte hungrig och behöva fixa mat när hon sover, gilar inte att duscha när vi är själva, jobbigt om jag bara hinner raka ett ben eller inte får föna håret om vi ska ut i minusgrader. Därför gör jag detta på kvällen. När hon skriker, så jag absolut inte njuter eller kopplar av. Stackars David har gjorde frukost imorse, jag var nog mest otacksam. Louise ville bli omkringburen men jag ammade istället vid bordet för att trösta, slutade med att hon blev för mätt och kräktes jag fick skuldkänslor hann inte äta och mina kläder som jag fått på mig blev smutsiga. Jag gick sur från bordet och tyckte att man väntar med frukost tills det passar Louise. Han ville ju bara göra någon snällt och jag fick dettill att bli ett besvär. Typiskt mig. Men jag gillar inte att äta när hon är missnöjd. Det blir såklart annorlunda när man plötsligt är tre på en vardagmorgon. Helgmorgon är en annan sak, då han jag någonslags förmåga att känna mig lite lugn.  Idag ska jag inte dricka kaffe igen, tänker ta lite te dock. Två koppar. vad dricker man annars? Varmdryck är gott på höst/vintern. Jag älskar ju välling, men det är lite väl matigt att bara sitta om smutta på, varmchoklad är lite väl sött för att dricka ett par gånger om dagen. Grönt te. Blä! Men jag kan ju prova lite fler sorter...
Nu sover Louise på sin pappa, en timma ungefär mellan 09-10 brukar hon ta, det är bra. Jag hade kunnat duscha nu istället. När hon vaknar ska hon få en fin vil förkläklänning. Jag lägger fortfarande fram kläder til henne och mig dagen innan, vid någon sånt tillfälle där jag går runt med henne i selen och inte får stå still för då vaknar hon, man brukar få en hel del gjort då. Imorgon har vi en helt oplanerad dag, torsdag fredag också! Skönt, det behövs. Vi är ju dessutom total panka just nu, borde verkligen inte äta på Tingsg idag igen ;p Ikväll är Louise och jag själva hemma till 21.30 eller något sånt. Annorlunda. Kommer nog inte tycka om det. Men vi kanske har en jätte mysig tjejkväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0