En lugn vecka

Så nu har jag två dagar att berätta om! Vet inte vad det var för fel med bredbandet igår. Men nu sitter jag här igen med Louise i selen, sovandes. En bra grej senaste dagarna har varit att jag har kunnar sitta, ligga med henne på magen när hon sover, utan att hon vaknar. När jag har lagt ner henne vaknar hon fortfarande, men jag har tyckt det kännt mysigt att bara ligga och gosa när det inte finns tider att passa. Igår var vi inne hela dagen, utom en liten prommenad i Nyfors när hon sov eftermiddag. Pyjamaser till efter lunch och bäddade inte ens sängen. Jag gillar att ha sånna dagar. Inser att jag har något att göra utanför alldeles för ofta. Helt plötsligt vill jag leva ett lugnt och inrutat liv. Jag är säker på att Louise har gillar lugnet den här veckan också. Jag menar inte att vi ska isolera oss och stänga ut världen. Jag har skrivit ner vilka tider hon har ätit och sovit, och det finns ganska bra vanor tycker jag. Hon äter runt 9 och somnar sen någongång före 10 och sover 2timmar, sen vaknar hon en timma äter och bajsar, leer lite och skriker en sväng, sover 1-2timmar till. Detta är varje dag. Hon somnar såklart inte bara sådär, inte heller vid tutten, jag vaggar henne i famnen eller bär henne i selen. Det är så hon vill somna. Just nu känns det OK. Nätterna är olika men har gemensamt att hon vaknar minst tre gånger mellan 23-06. Vi sover mellan 07-08 ungefär och ligger sen och myser till 09, då är Louise på underbara morgonhumöret och helnöjd. Det har varit lättare att få henne att släppa bröstet under långsnuttstunderna nu, jag har tagit upp hene på axeln och suttit med henne gugandes och nynnat. Sen lägger jag mig med henne på mitt bröst. Kanske verkar konstigt att sova så? Jag tycker det känns ok och tryggt. Imorgon är det LÖRDAGEN! Lördagen då vi ska klä på oss och åka bil till sundbyholm och gå loss på deras afternoontea!!! Jippi, Äntligen! Och på söndag är det godis frossa! Först till Strängnäs på fika, då kommer jag kräva gott fika bröd sen hem god middag och godis! mums mums, en månad utan och jag har verkligen längtat!!! På söndag har vi haft Louise i TVÅ månader!!! Värt att fira! Om jag får tillfäle ska jag ner och köpa lite nya kläder till henne, har fått h&m kupongerna. Och F-penning idag kanske? FAKTISKT så finns det ett par grejer som BEHÖVS i hennes klädhögar! Trots mängder av fina prsentkläder. Hon är ju så bra på att kräkas och bajsa, libero är skyldiga oss lite kläder tycker jag...VÄRDELÖSA blöjor! VIsste ni föresten att man blir drabbad av akut och jättestark hunger när man ammar? Jag äter kvällsfika varje kväll för att slippa natthunger men det hjälper aldrig! Igår tog jag TVÅ dubbelmackor vid typ 21.15, ändå kurrade magen vid 04 som om jag inte fått äta sedan frukost. Man vill lixom inte gå upp och äta på natten när man är vaken så mycker endå.

Louise och Ninis ligger och drar sig på morgonen medan mamma fixar sig frukost!



Idag faller domen för mordbrännaren. Tänker mer än tidigare på hotellet just nu faktiskt. Jag hoppar över att skriva något om det nu. Jag har fortfarande hopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0