Fula dagar

Varje dag är en ful dag. Håret är bara besvär svart med ful utväxt. Vill ha mitt gyllenbruna, men jag måsta vara jätte ful jätte länge för att få dt tillbaka. Ingen bena passar mig. Sminkar jag mig blir jag fläcklig och kladdig och käner mig smutsig. Kläderna är som korvskinn och hur osköna som helst, kan inte ha mina kläder som jag tycker om alls. Sålänge garderoben växer med halvfina plagg. Det är svettigt och jobbigt att klä sig. Bulldegen är mjukare än mjukast. Slitna fula skor som jag helst sluppit ta på mig. Hallå, vad hände med min rumpa lixom? Den är inte sig lik alls, som ny.

Jag vet...jag har fött barn. Och jo, jag är lycklig, ja, det var värt det.....Men det vore inte helt fel att känna sig lite, bara lite vacker. Kanske bara trivas i kläderna och skorna? Eller iallafall ha en frisyr, en hårfärg. Hela jag är fel just nu. Jag känner mig bara ful, all over, allt som syns ser illa ut. Om jag bara en enda dag kunde få trivas. Jag kliar och sticks. Jag är obekväm. Usch! Dagens utbrott nummer ett.

Kommentarer
Postat av: Elle

Så där känner jag mig en viss period i månaden.... :)Kan ju även bero på att det är höst och att man känner sig allmänt grå då, så du är inte ensam. Jag tycker att du är supersnygg.

2009-10-12 @ 19:07:15
Postat av: matilda

du som är så vacker kim!

2009-10-13 @ 14:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0