Helg

Planerar en skön helg. Har duschat i lugn och ro, Louise sov en stund I SPJÄLSÄNGEN så det var riktigt skönt. Jsg hade middagen klar när David kom hem så det är också klart, har diskat med. Pumpat och kokat pumpen till imorgonbitti. David har åkt till Willys, han ska helghandla. Listan blev lång. Han är rolig min David, när vi suttit och skrivit listan så ska han renskriva den. RENSKRIVA INKÖPSLISTAN. Helt ärligt är inte det lite puckat, lite slöseri med tid?? Han ville tydligen ha en mindre lapp med sig. För han hade lixom inte skrivit slarvigt eller så utan prydligt som vanligt. Louise gosar med mina tuttar. Halvgnällig ikväll. Det duger. Känns så skönt att vi handlar till helgen redan! Och imorgon ska jag gå till bolaget för på lördag blir det rödvinssås och på söndag ska vi äta fisk med citronsås så matlagninsvin behövs. Ska bli gott att smaka en liten skvätt såklart. Det får man fast man ammar. Köper sånna där minibar flaskor. Våran helg blir fredagsmys och härlig lördagmorgon med prommenad sen besök av Davids farmor & farfar, pappa, bror mfl. Dom skulle ta med pizza. Jag föredrar fikabröd på en lördag mitt på dagen....men pizza it is. Sen på kvällen ska David laga middagen med efterlängtade rödvinssåsen. På söndag får vi se men mamma kommer nog och David vill gå på fotboll. Mamma ska två veckor till Thailand och vill nosa i sig lite Louise innan hon åker. Nu är min lilla trött och vill ha sin mammas kramar en stund.
Imorgon blir det tjejlunch, ska bli riktigt trevligt!!! Det blir en bra start på helg!

Den han behövde renskriva....


Lillfluffo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0