LAT

Jag behöver varva ner och bli lugnare, NU! Menar inte att jag är stressad, jag har bara inte den där harmonin som jag vill ha, som Louise behöver. Låta det ta lång tid att nynna henne till förmiddagslur, låta morgonen vara lång och rofylld. Då sover hon bättre och längre, är piggare när hon är vaken och mycket gladare. Jag måste ha det lugnet som behövs för att skapa harmonisk miljö här hemma. Måste känna mindre krav att bädda säng, diska direkt, tvätta, hålla städat, sminka mig, ha frisyr och prova kläder. Som dom sa på förändraträffarna, en bra mamma är en LAT mamma. Jag förstår verkligen vikten av det nu. Jag ska bli LAT! Låter det inte fantasktiskt? Att få bli lat, behöva bli lat? Men det är inte helt lätt. Det är klart att man kan bestämma lunch och sånt ibland, och gå ut. Men inte varje dag. Louise får bestämma när vagnprommenaden ska ske, inte jag. Och på eftermiddagen, typ efter 16.00 är det ingen idé att ta ut henne, hon vill inte då. Kvällen blir längre och jobbigare för alla om inte hon får ha det lugnt och mysigt redan då. Jag har täbk doftljus. Dom röda från ikea som luktar Statt. Dom fyller upp hela rummet med härlig doft. Ska gå ner till indiska och inhandla lite doftolja som är mild och passar när vi går ut sen. Vi skule ju fikat med Janna och hennes Maria, men dom har fått förkylning. Jobbigt att få det när man har en liten. Louise myser i bilstolen, håller på att vakna nu. Ska ta upp henne innan hon behöver skrika.
Ha en lugn och skön lat dag, det ska vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0