Snutt & tutt

Det här med att skriva upp hur vi gör här hemma,med mat, blöjor och sömn och sånt för att jag ska försöka hitta våra rutiner, eller någon att utgå från när vi bygger lite vanor är bara jobbigt. Höll på tills 22.30 igår och inatt tog jag upp mobilen och skrev en liten antecking varje gång, men nu har jag lagt ner, det är för jobbigt. Men iallafall så var det väldigt gnälligt igår och hon ville hänga på tutten såklart, jag fick det till att bli 45min-1timma mellan varje amning iallafall. Inatt vaknade hon fyra gånger och vid 02 var det lite jobbigt, då ville hon långsutta. Det bara kryper i hela mig när hon gör så. Jag mår illa, tycker att jag svettas och blir jätte törstig, kissnödig, det kliar ja allt som inte går vill jag göra just då! Imorse vaknade hon två gånger bara av att jag drog upp tröjan, och gå hade jag väntat en stund sedan hon somnat. Hon har inte kräkts eller legar och klämt med magen iallafall. Idag är vi hemma. Louise har precis somnat. Jag har ätit frukost, en stadig och mumsig sådan. Saknar kaffet :( Vet inte vad jag ska göra idag, men det tror jag inte blir några problem att få dagen att gå. Lill-Älsklingen lär sysselsätta mig. Just nu lyssnar vi på dammsugaren, har precis satt mig efter att ha trampat hene till sömns. Jag vill bara ha henne och ingenting annat på to do-listan nu, för det känns som hon inte riktigt mår bra. Jag önskar mer än något annat på jorden att hon fick sova bättre, för sin egen skull främst. Och att hon ville hitta en alternativ tutte. Och ligga för sigsjälv när hon sover oftare. BVC på tisdag. Jag tycker det är på tiden. Hur mycker är försöka lagom med en 8 veckor underbar liten baby? Är jag för försiktig och borde ta "hårdare tag" eller är jag dum i huvet som vill göra nya vanor åt henne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0