Vilodag för mamma mu & lillfluffo

Situationen oförändrad. Stannar hemma och försöker vila så mycket vi kan idag. Iallafall i eftermiddag, nu är lillebror/morbror Oliver här och leker med henne och jag väntar samtal. Har inte sovit en nattsömn på tre dygn tillsammans, det börjar verkligen kännas. På allvar, jag är rädd att det ska ske en olycka här snart. Hoppas jag inte gör illa min bebis. Varför har jag så svårt att sova? Jag vill inte ta medicinerna när jag har Louise, även fast man får ta dom med amning. Tänk om jag skulle sova lika tungt som David då. Oliver och jag har ätit frukost, mumsiga rostiga mackor! Jag delade säng med min karl inatt. Det gick bättre än jag trodde, men han snarkade ibland och ett tag störde det när Louise skulle somna om. Jag började lägga mig och Louise vid 20-tiden igår och det blev sömn först runt midnatt, snacka om att det är svårt att få till det med lite sömn! Nu är hon vaken och med Oliver, men hon är trött och har somnat tre gånger och vaknat igen tre gånger på en timma. Jag avbokade min efterkontroll idag, ringde igår kväll. Tittade på kallelsen och insåg att det är först imorgon. TYPISKT! Hoppas jag har kvar tiden imorgon då, annars blir det hemma och vila dag då med. Jag har så där ont i hela kroppen. Inatt fick jag magknip, jätte ont. Vet inte om det var helgens moffande som gjorde ont? Det som verkar gott är inte alltid det goda...Jag förökte ära choklad och njuta igår, men tyckte inte om det. Antar att det är positivt? Det godaste som finns är endå godmorgon välling med kanel i. På onsdag ska vi på bvc med tvåmånaders babyn, jag trodde det var imorgon. Jag är förvirrad!
YES! Jag har fått pengar! Då blir det pump köp idag! Ska bli en äkta mamma MU! Imorse klämde jag ut 100ml på 3 minuter, börjar nästan tycka det är utmanande. Igår kväll fick David hålla flaskan i medan jag handmjölkade och ammade samtidigt, sen fick han gå och hälla över i påse och frysa in. David tycker nog att dessa sysslor är äckliga. Han kanske tycker hela jag är äcklig numera? Igår när mamma var babyvakt en stund föreslog jag att vi skulle åka ut i skogen...det gjorde vi inte :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0