Modersmjölkersättning

Nu har jag gjort något som kanske tycks vara dumt, men det är det inte. Jag har köpt hem tre mini tetror med modersmjölkersättning till Louise. För att det kan vara bra att ha hemma, jag ska absolut inte sluta amma och när David matar ska det vara utpumpad mjölk. Illa nog detta samma dag som jag köpt hem tre småflaskor vin(till sås, jag ska inte supa till). När jag kom hem till porten efter lunch på stan och en prommenad i Nyfors med en skrikande baby som vaknade lite för tidigt hade jag alltså tre vinare och tre ersättningar i skötväskan. Kände jag mig som en bra mamma? Njae...Världens argaste fick tutte när vi kom in och nu sitter hon såklart i sin babysitter och är världens gladaste toknöjda unge, hon sprattlar och pratar med sjöhästarna, tittar lite på mig ibland och veckar pannan som sin pappa och sen sprattlar hon vidare. Jag dricker en kopp te, varmt te. Inte alltid man får göra det. Hon har verkligen blivit mer lättroad nu, det är underbart att se henne glad. Jag har diskat, plockat upp i hallen och nu bloggar jag, inte gör det henne någonting. Vi åt lunch på Thaiclassic. Man blir altid så trevligt bemött numera när man kommer in klampandes med liggvagn (not). Louise kunde inte sova fast hon var trött, det var för mycket ljud så hon hängde på min arm. Gnällde till lite ibland men inte något skrikande. Hon är för snäll på dagarna! När det var dax att gå tog jag på henne overallen utan större protester sen sov hon innan jag hann ut ur restaurangen. Därför blev det prommenad för mig, så hon fick sova klart utan att bli mer störd. Lilla hjärtegullet! Jag tycker det ska bli så mysigt med Davids lediga helg. Även fast det händer en del för os i helgen känns det som om det blir lugnt och skönt. På söndag när david och Louise är ute ska jag nog testa att tona håret. Ska kolla upp först så det är ok. David verkar tro att det ska påverka bröstmjölken(?!). Jag tror isåfall att det kan ge Louise en alergist reaktion men om ho inte är hemma när jag gör det borde det vara ok? ska undersöka detta. Vad gjorde osäkra mammor och pappor innan google? Föresten jag har blivit lurad!!! Jag läste någonstans att om man tar en ruta choklad med minst 70% kakao är man sedan nöjd och inte sugen på mer sött. Vad är det för idiot som påstått detta? Jag har en mörk choklad 72% med tranbärssmak i kylen. Jag har tagit en ruta och det enda jag vill är att ta en ruta till. Alltså funkar det inte. Det måste varit ett aprilskämt eller nåt. Nu ska vi lyssna på Louises doplåt och gosa.

Louise i sin vagn på promenaden, tyckte faktiskt hon är lite lik sin mamma här?
Har jag fel?


Kommentarer
Postat av: Henrik

väldigt lik må jag säga. kanske är den där lindénska underläppen. akta dig för chokladen! :)

2009-10-30 @ 23:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0