Bvc besök

Nu har jag och Louise varit på bvc. Det gick bra. Hon somnade när jag stoppade henne i vagnen. Tungt att få ner liggdel och väska och baby, men det går. Vi somnade om lite imorse efter att David gått och sov till 09. Det hade jag inte riktigt räknat med så det var lite stressigt när vi vaknade. Sköterskan var jätte trevlig. Louise vart såklart arg där inne, men inte hela tiden jag tycker hon var super duktig. Vem gillar att läggas naken på en våg av en främmande tant? 4100g väger hon nu. 170g över födelsevikt alltså. Jätte bra, precis på kurvan. Dom mätte 53cm, men sa att längden ska man inte te så exakt på för det blir lite olika siffror vid olika tillfällen. Efter bvc fick jag amma lite ute i väntrumet för att trösta. Insåg då att jag hade två stora blöta fläckar på brösten. Oups. Inte glömma inlägg igen. Vi svängde in på Hm iallafall, la en filt över vagnen så ingen kunde andas på henne. Köpte ett par blommiga tajts och en varmare mössa, fast lite för stor men hon växer ju. Nu har jag fikat lite lunchmacka, Louise har snuttat lite och somnat om. Fick papper från skatteverket, ett om att jag och David har blivit flyttade till rätt adress och ett med Louises personnummer och namnpapper. Typiskt nog hade dom folkbokfört henne på gamla adressen...men det skulle dom fixa sa dom efter 30 minuters telefon köande. Just det, hon kissade tre gånger på skötbordet inne på bvc. Bra där! Nu vaknar stumpan och ropar på mig.


Kommentarer
Postat av: Elle

Du är så duktig Kim!! Det verkar ju gå bra med bara dig och lillan hemma. Du är ju världens coolaste mamma! kram

2009-09-09 @ 13:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0