Den hungriga babyn

Igår ca 19.00 vaknade Louise efter att ha sovit hela eftermiddagen nästan, en matpaus tog hon. Jag tror jag har haft henne på bröstet sedan dess! Hur hungrig är flickan? Vart tar all maten vägen? 19-23 vägrade hon släppa bröstet helt. Ochinatt har hon legat bredvid tuttarna och tagit dem tillochfrån. Småttingar äter alltså från 40-160ml/mål...här gäller definitivt 160ml. Minst! Och hur många mål? Ingen aning...15-20gånger drar jag iallafall ner bhn. Nog för att hon kräks lite och fyller blöjor, men så mycket mat...vart tar den vägen hon har ju så liten mage? Hon vaknar sökande, söker i sömnen, hela tiden. Och så arg hon blir när hon inte hittar tutten! Hennes älskade tuttar! Bäst sover hon såklart på tuttarna. Den som flyttar på henne riskerar världskrig. Och det vill vi inte ha...så flickan får väl tutta på...bara hon mår bra. Hon är så underbar. Hoppas vi kan hitta något annat hon gillar att göra när hon är vaken snart. Så lilla magen får vila. Hon kanske har bråttom att växa? Nu är det dax att bråka på skötbordet.

Kommentarer
Postat av: matilda

ni verkar ha det så himla bra kim! det är jättekul att läsa din blogg och se hur ni har det och hur ni mår! glädjer mig att allt är så bra! :) längtar tills jag får träffa henne!!

pusskram

2009-09-07 @ 12:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0