Min hjälte, min fiende

Min dotter har det absolut bästa morgon humöret! Det är så underbart att vakna med henne. Idag vaknade hon först och låg och pratade på sitt fina språk med mig när jag vaknade. Den känslan jag får när hon är så pigg, nöjd och glad är den bästa. Då kan vi ligga kvar länge och gosa, sjunga och titta på alla spännande sakerna i sovrummet, kanske sova lite till. David jobbar idag med. Vi tjejer har inga planer alls. Igår när Louise hade sin skrikperiod (som blir kortare och kortare) bestämde vi att hon skulle få kvällsbada. Det var jätte skönt och mycket bättre än att skrika. Så nu ska David bada henne på kvällarna istället. Det får vara deras grej. Trist för det har varit mysigt på förmiddagarna men dom behöver den stunden tillsammans. Jag börjar få svåra problem med nätterna nu, det är verkligen jobbigt det här med Davids snarkningar och att han inte kan väckas. Min ilska blir så stor där mitt i natten. Jag vill verkligen bita och slå. Jag menar det. Tack och lov kan jag hejda mig. Igår skulle vi försöka sova tillsammans igen. Jag vill ju så gärna att det ska vara så vi gör. David vill somna till TV och äta snacks. Jag hatar ljuden av både. Sen går det över till snarkningar och då får jag leta upp dosan och äntligen stänga av tvn. Snark...snark....Jag tog med mig Louise och la mig på soffan. Kände mig mörkrädd och orolig därute fortfarande. Fick upp David tillsist och bytte tillbaka. Imorse innan han gick tittade han in och sa -hejdå, älskar er. Jag vinkade och kände lättnaden...nu blir det helt tyst! Är det så man ska känna när ens älskling går till jobbet en söndag morgon? NEJ! Jag är en HEMSK flickvän. Han hade nog redan glömt natten, som tur är halvsover han när han är vaken också och glömmer alla mina hårda ord. Hur länge kommer vi kunna ha det så här? Jag ÄLSKAR David men något sådant fins inte under nätterna, det är helt och hållet borta då. Han blir min största fiende. Och ungefär så här dax varje dag sitter jag med tunga skuldkänsöor och vill säga förlåt för allt och pussa och krama honom massor, berätta hur mycket jag älskar honom och att han är min hjälte.
Öppen och ärlig, kanske är fel att skriva av sig i en blogg. Men vill ni bara läsa öm blöjbyten? Trodde inte det heller...Jag kan ju börja att skriva om någonting extra härligt och bra varje gång jag skriver något jobbigt och dåligt? Iadg får det vara morgonen med Louise! Till det lite om blöjsprak också. Just nu ligger Louise i spjälsängen och tittar på sina fina fjärilar, stånkar och stönar och låter prutt, Prutt, PRUTT! Ju mer morgon bajs, ju bättre dag blir det!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej och tack för kommentaren! Ser att du precis fått en liten sötnos, grattis :-)

2009-09-27 @ 10:37:17
URL: http://invitedtojessica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0