David är ledig!

Davids lediga måndag. Trevlgt med sällskap till frukost såklart. Enda gången på veckan vi sitter vid matbordet tillsammans, eller alls. Middag äter vi ju i soffan. Varför? Enligt David bäst att passa på innan Louise ska sitta med för då blir det matbordet varje dag. Det går jag med på, fast jag gillar mer öga mot öga vid bordet. Tycker man borde passa på med det också? Strunt samma. Trevligt med frukost iallafall :) Mumsiga mackor. Inget godare finns än smörgåsar. Jo rödvid men det passar inte som frukost för en ammande mamma. Efter frukosten körde vi ett vanligt mamma-pappa vem gör vad, städa, tvätta bla, bla, bla gräl. Jag vann såklart. Vann tyvärr samma sak som för två veckor sen men, men. Alltså att David dammsuger en gång/vecka. David råkade säga den förbjudna "du är ju bara hemma och gör ingenting", men tog snabt tillbaka det. tack och lov. Jag visste väl att han aldrig kommer säga så. Jag GÖR. Det vet han och han uppskattar det. Precis som jag tar han i lite väl mycker ibland. Kiss and makeup och mot familje förvaltningen för att skriva på gemensam vårdnad. "Från nu tar ni alla beslut tilsammans tills Louise fyller 18 år". Det betyder att tills idag har jag fått ta beslut helt själv. Varför har jag inte utnyttjat det? Efter det gick vi till BVC, kul för David att få följa med. Jag gissade 4800g och 57cm. David gissade 4900g och 56cm. Hon väger 4800g och är 57cm lång. Jag vann igen! =) Och efter detta gick vi till Åhlens och köpte träbokstäver till Louises sovrums (eller heter det inte lekrum? Eller kanske bajsrum, det är ju det enda vi gör där inne just nu) dörr. Hon fick ju jätte fina av Malin men om sitter på väggen i rummet. Vi köpte också en body med trycket "DDY loves me I love DDY". Gulligt. MMY loves också Louise. Sen gick vi till Tingsgården men det behöver jag väl inte skriva? Gott fika och äckligt kaffe som vanligt. Nu är vi hemma och baby är lite gnällig, fast just nu sover hon i selen på mig. Skamm den som lägger ner Louise! Mammas lilla knävalp. Jag har börjar göra hennes första foto album. Tänkte skriva lite i "Mina första år" också, jag ligger efter. David är ute och kör. Ikväll ska vi äta raggmunk med löjrom, gräddfil och rödlök. Det är en höjdare. Följs helst av pepparstek eller något mumsigt men vi tar hellre det till helgen. Förut brukade vi ha lyxmiddag på måndagar och dricka vin eller öl och bli lite lulliga. Innan magen började växa på mig. Sen brukade vi spela nätjepoardy och tjafsa om vem som är smartast. Helt onödigt, men kul. Jag är smartast. David vet mest.
  
Louise är redan stammis på Tingsgården.

Jag och min Älskling. Louises mamma och pappa. Kim och David.

Kommentarer
Postat av: Oliver

Härligt ;P;P;P

2009-09-28 @ 16:39:50
URL: http://oliverlinden.blogg.se/
Postat av: Marlene - Mamma till Ned <3

Hej! Tack så mycket för dina komplimanger, kul att höra! :) Det är jag själv som designar! Kram

2009-09-28 @ 18:02:42
URL: http://marlenesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0