Snälla vänner

Idag har lilla fisen varit en klängig fis. Men jag kom ut på lunch iallafall. Sen har hon fått klänga på Mimmi och Amanda medan jag varit och köpt lite ramar. Nu har jag ramat in och satt upp Louise lite här och där. Jätte fint! Det var super mysigt att gå på stan idag. Jag har snälla vänner. Dom säger att dom tycker om att bära på Louise och gå med mig på stan. Jag känner mig taskig när jag går där och shoppar, den ena har babys vagn och den andra babyn i famnen. Men dom säger att lika väl som jag njuter av att ha händerna fria njuter dom av att ha händerna fulla med Louise. Bra. Köpte två nya ljuslyktor också. Dom ger jätte fint sken, synd bara att jag inte tänder ljus. När jag har gäster på kvällen. Kanske. Eld är inte vackert. Den är hemsk. Den tog Statt. Men lyktornas sken är mysigt, ljusstakar är fina utan eld. David steker bacon och kokar mackaroner. Louise sover på min arm. Ingen annanstans tänker hon sova. Jag vill duscha. Jag vill inte "ta en snabb dusch innan maten då" Jag vill ta en lång, varn dusch. Blir senare. Middag för mig numer betyder pengar och disk. Stress. Efter maten diskar jag medan Louise skriker sig hes hos David. Jag vill att man diskar efter maten, inte "senare". Jag kan absolut inte sitta och titta på film om inte disken är diskad. Helst ska jag vara duschad också. Den jobbigasta stunden på dagen är efter maten när jag diskar och hon skriker efter mina tuttar. Då vill jag ge henne dom och be David diska. Då blir det "senare". Någon gång vill jag testa och se vad han menar med senare när klockan redan är typ 21. Vi har väldigt olika inställning. Båda har rätt båda har fel. Jag vill få saker gjorda på en gång, vill inte lägga sker på hög när man har ett spädbarn. Han vill lägga dom på hög, ta det lugnt och göra allt en ledig dag. Mötas på mitten? aldrig i livet. Maten klar? Ok, då börjar jag skrika nu då säger Louise.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0