Bada tillsammans

Idag är jag och Louise bara hemma och gör ingenting. Eller någonting gör vi ju för jag har precis just nyss äntligen tvättat mig och borstat tänderna. Vart tar dagen vägen? Louise mår inte så bra. Hon är arg och har trög mage. Hon bara skriker och gråter hur jag än tröstar eller försöker hjälpa henne. Nu sover hon, hoppas det kan hjälpa magen lite att hon slappnar av. Det brukar göra det. Jag fick sova bättre inatt, vi låg i sängen från 23-11 och sov till och från. Men jag känner mig tröttast hittills tror jag, sedan första veckan. Igår badade vi tillsammans i badkaret. Shit vad kallt det är att sitta i 37gradigt vatten! Men så mysigt det var alltså! Det underbaraste! Hon tyckte det var så skönt! Önskar att jag kunde sitta i badet med henne hela dagarna. Jag hade tänkt ta på mig bärselen och gå en sväng med henne här i Nyfors bara. Frisk luft bra för båda och mamma behöver gå lite. Första veckorna krympe magen massor, det var så spännande. Nu händer ingenting. Kanske för att mamma fikat lite väl ofta? Den som tar en bulle får som sagt inte gnälla, så jag ska inte göra det. Amanda och jag bestämmde en fantastisk grej igår. Vi ska totalt avstå från fika och godis i några veckor tillsamans sen ska vi åka till Sundbyholms slott och gå på afternoon tea och moffa bland chokladtårtor och grejor. Ser fram imot det. Bra idé av henne! Imorgon är det en dum torsdag. Min tur att vittna i rättegången om Stattbranden. Det hade jag väldigt gärna sluppit. Elenor kommer med, det är bra. På morgonen. Hur ska det gå att komma iväg så tidigt med Louise? Vi brukar komma ut tidigast 11.30...

 Första badet med mamma!


Kommentarer
Postat av: matilda

det går ju knappt att skriva annat än hur söt hon är! du låter värsta duktig på att vara mamma också, haha. lite svårt måste det väl ändå vara? hehe

lycka till imorgon på rättegången, det går bra ska du se! kram kram

2009-09-30 @ 14:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0