Tuttar, blöjor och staro

Blev en liten lucka i bloggandet igår. Dagen flöt förbi med blöjbyten, tuttande, vilande, skrikande, fikande och gosande. Vi blev inne hela dagen, natten var lång för lill fisen vill gärna ha natt på dagen och dag på natten.
Inatt sov hon bättre, sov 00-04 utan uppehåll och jag har läst att fyra timmar på raken ska vara en dröm för en mamma, för mig var det verklighet. Så snäll och duktig hon är. Vi ska väl försöka börja forma fram lite rutiner snart, just nu vill vi bara låte henne få som hon vill. Tuttarna fortsätter spruta. Jag skulle tveklöst fylla ett mjölkglas med varje bröst. Ibland vill hon ha ver 30e minut, ibland går det 4 timmar. Inget tjafs om det ännu heller, hon får det som hon vill ha det. Tyvärr blir det lite för mycket för den lilla magen ibland. 
Idag gav vi oss ut med vagnen igen. David gick runt smedjan ett varv medan jag sprang in på hm för att testa en jeansklänning jag spanat in. Den var tyvärr slut. David tycker nog jag är lite fånig som vägrar låta vagnen rulla in i en galleria, men jag är så rädd för influensan. Vi gick till kaka och satt ute och tog varsinn smörgås till lunch, David tog en staropramen, jag smakade två klunkar...oh my god, det är ju så gott! Höll mig till kaffe dock. David fick absolut inte dricka starköl för mig två veckor innan BF och tills Louise kom ut så han njöt allt av denna öl. Det blev sedan till bolaget för att köpa med sig några hem...När jag står där med vagnen utanför systemet och väntar börjar lillan och gapa...det var pinsamt. Vi typ sprang hem, jag bar henne en bit tillochmed. Ingen vill synas utanför bolaget med en skrikande baby. Hemma somnade hon om. Jag har legat och lurat lite med henne på soffan medan David varit ute på körning. Lägger in bilder på både stora och lilla älsklingen idag, Davids leende fastnar tyvärr inte på kort men jag lovar, det är vackert. Och Louise är mammas lilla söta puppa i flisfilten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0