Mamma Muu

Dåligt bloggat igår. Så kan det visst gå när man har en liten bebbe att ta hand om. Dom senaste dagarna tycker jag nog att Louise har varit väldigt tuttig och kinkig. Hon vill ligga vid bröstet eller bli buren mest hela tiden. En gång/timma skulle inte räcka. Hon har sovit mycktet mindre nu sedan i torsdags. Men nätterna går fortfarande jätte bra, hon vaknar två gånger och skriker inte utan vill bara mysa, äta och kanske byta blöja. Man vill ju inget annat än att låta lillan få det som hon vill ha det. Bättre tålamod behöver både jag och David. Kanske är det snart dax att låte henne skrika lite mer och försöka öka tiden mellan målen lite? Skillnaden mellan mig och en kossa är att mina bägare varken behöver klämmas på eller sugas på för att få det att rinna. Det bara sprutar. Det är som två kranar som inte går att stänga av! Och pumpar jag, då kommer det mer. Funderar på att gå över helt till bara ena tutten och pumpa ur den andra tills jag får ner mängden. Det och låta henne vänta lite mer. Målet idag är att från hon släpper bröstet till nästa gång hon får det försöka låta en timma gå iallafall. Och att David går med henne lite mer mellan. Lite pappigare skulle hon behöve bli. Det måste vara jobbigt att vara nybliven pappa och inte ha tuttar. Önskar att jag kunde ge David min ena. Han vill att jag ska tömma i flaska så han också får mata, men jag vill inte det ännu. Hon klarar av all mat bättre nu men hon får fortfarande kräkas lite för mycket. Annars har hon också blivit väldigt nyfiken nu, nyfiken och jätte söt! När hon är mätt och ligger kvar på armen, då gillar hon livet och är så glad!
Vi fick våran lyx middag igår. Lammytter, chevreostcreme, rödvinssås och rostade rotisar. David köpte en miniflasta rött på bolaget till såsen, sista lille, lilla skvätten smuttade jag på till middagen. Det handlar om mindre än ett halvt glas. Otroligt gott, men syndigt! Vi väntade tills Louise somnat med att lägga på köttet, perfekt ska det vara. Fast när köttet vilat och vi satt oss vaknade snart skruttan och ville vara med när vi åt. Så det fick hon, jag skar upp all min mat och det var precis lika mysigt om inte mer. David gör så goda såser jag skulle kunna dricka som ur glas...han vet hur man får mig att känna mig älskad!
Nu sover flickan fint, och David har kommit hem från övningskörning och börjat med en senare tidig söndagsmiddag. Blit rotfruktssoppa med köttfärs. Skulle vilja baka lite bröd till men ingen jäst. Får bli scones kanske. Jag borde dammsuga och bädda rent i sängen. Det var en vecka sen vi dammsög och kanske två sen jag bäddade rent. Så långt brukar det inte gå. Fast om det var något jag hade under graviditeten vad det tid....då gick det aldrig fler än 7 nätter i samma sängkläder...bäst att sätta fart! Vilken ordning? Tvätta migsjälv får nog gå först idag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0