En kvart på stan

Det där med långa promenader med barnvagnen är inte våran grej. Trivs bättre hemma i tuttsoffan. Sova mer än 15-30minuter mellan amningarna är för mycket tycker Louise. Idag vaknade hon precis när jag fått ner oss till stan och upp oss i hissen på Åhlens. Men jag han tafsa lite på klännngarna iallafall innan det blev amning på en bänk i gallerian. Efter det hemgång och mer tutte. Men jag ska inte ge upp, imorgon blir det ett nytt försök till att inhandla klänningar, ta en fika i solen och gå en omväg hem. Ska se till att ha lite vuxet sällskap på bänken då. Det där med att försöka låta babyn skrika mer och amma med någon timmas mellanrum går inte. Hon har fått skrika och gapa så jag funderar på att knacka på hos grannen med lite ipren...barnet vill leva med tutten i sin famn och det får hon göra idag också. Nappen är hennes största fiende.
Nu har vi sovit tillsammans på soffan över en timma. Välbehövt för båda lovar jag! Nu tuttas det. Skulle vilja möta David om en timma med vagnen. Men orkar vi ett försök till idag? Vi ska koka fiskgryta idag och behöver handla lite. Det kan man tycka att jag borde hunit med/klarat av men nix. Jag vill ju bara gå in i affär om hon sover så jag kan lägga över henne. Och vaknar hon och får vänta på tutten...då blir det värdskrig! Som folk stirrar när man går med en gapande barnvagn...sådär obekvämt...Nu ska jag gosa med min gullunge som stånkar och stönar, något på gång i blöjan kan tänkas.



Titta vad söt jag är visst ska jag väl få tutte när jag vill?

Världens finaste!

Kommentarer
Postat av: Elle

Jag dör på fläcken när jag ser henne! hon är seriöst världens finaste bebis! och det säger jag inte bara för att jag är stolt moster. Hon är VÄLDIGT lik sin mamma. Hoppas att jag kan hälsa på snart också, hade tänkt mig i slutet på veckan. Bara jag blir av med förkylningen! kram på er!

2009-09-14 @ 20:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0