Familjebekymmer

Imorgon börjar David jobba igen. ÅH NEJ!!! Jag som ville att vi skulla vara alla tre här hemma och mysa ett par veckor till. Två veckor har gått redan. För två veckor sen var vi på bb nu, kanske bajsade Louise för första gången? Jag är helt ärligt riktigt nervös inför morgondagen. David kommer väl sticka runt 07. Sen är det jag och Louise kvar. Har tvättat håret ikväll och tagit fram kläder till båda för att underlätta. 10.30 ska vi vara på bvc. Oftast har inte Louise somnat ännu då, så vi får se hur det går. Ner med alla grejor för trappen, ut med vagnen. Till bvc, av med kläderna och upp på bebisvågen. Spännande och nervöst inför imorgon alltså. Idag har vi fört dagbok över mattiderna. Hur många gånger tror ni jag har tagit fram bröstet än så länge? Tänkte det kan vara bra att ha lite koll så jag vet vad jag ska säga imorgon. Hon komer ha växt iallafall, det är jag säker på. Kan inte förstå att hon är så "ny", hon har så många ansiktsuttryck, hon styr och ställer, har personlighet och är hur härlig som helst. Det är så fint att få ha henne.
Imorse var jag arg igen vill jag lova. David har fortfarande inte bytt en nattblöja. Detta är en knepig situation här hemma. Riktigt jobbig. Grejen med David är att han är svår väckt och otroligt seg, dessuton ganska dum på nätterna. Jag kan få liv i honom och be honom ta Louise och gå upp och gå lite, eller byta hennes blöja och han kan faktiskt svara nej då. Eller han svarar nej, vänder sig om och sover vidare. Vad gör man? David är en underbar och jätte snäll sambo annars men nattetid är denne man inte att leka med. På morgonen är han på det sämsta humöret och jag är jätte klen och har alltid nära till gråt då. Kanske eftersom jag är upprörd efter natten? Och så säger han "har du provat att amma?" när jag varit uppe med Louise i 2-3 timmar. Kan ni tänka er hur arg jag blir när han frågar det? Eller "har du inte provat att ligga ner och amma?" Erm...jag har stått på huvudet och ammat svarar jag då! En natt fick jag upp honom för att gå runt lite med henne, vagga henne. Det gick sådär. Så han har nu provat det och kommer föralltid tycka att det inte funkar. Jag gör detta varje natt och hon tycker om det jätte mycket. Men han har ju provat...Så tycker jag jätte synd om migsjälv och är arg, och han tycker synd om sig eftersom han ju inte kan rå för att han inte funkar på natten och ställer så dumma faktiskt ganska kränkande frågor. Jag vill ha förståelse från honom och han från mig. Inget av detta finns. Även om vi kan prata om det så kommer vi ingen vert eftersom vi vet att det inte blir någon skillnad. Han är och förblir världens sämsta nattmänniska. Jag tycker det är ganska mysigt med Louise på nätterna, hon är lugn och go då, och social och pigg ett par timmar mitt i natten. Men jag kan ju inte låta bli att tycka det känns frustrerande att David sover nätterna igenom. Han missar massor! Här är vårt lilla familjebekymmer. Sånna ska man väl ha, eller hur? Jag måste skriva på detta att jag älskar David gränslöst, han är min super goa älskade stora björn. Och Louise är min lilla gris.  
Idag har jag köpt jeansleggings och en kofta. Lite billiga "sålänge" kläder. Jätte snygga. Glömde mitt leg hemma så David fick betala med sitt konto. Letade efter en mössa till Louise också med hittade inte någon som vi ville ha. Jag har rabattkuponger på hm och åhlens...men vet inte om jag vill gå in på butiker med vagnen...tänk om vi blir sjuka! Önskar att man kunde slappna av lite mer ute bland folk. Jag är bara rädd för att någon ska hoppa på oss och andas in svininfluensa i vagnen. Nu ska jag gå och sätta mig hon grisen och björnen i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0