Ny arbetsfördelning

Nu har dammsugan sugit och jag har tagit en dusch, blev lite senare än jag tänkt men så skönt att det är gjort!
Lilla fisen vill inte sova några längre stunder, en kvart hit och dit. Hoppas hon blir lite gladare snart. David och jag har tagit en välbehövd diskution. Jag har såklart gråtit massor och han har varit jätte tjurig och ignorerat. Segt, men tillsist lite prat! För att få det att gå runt hemma utan att halka efter är det bra att veta vem som gör vad. Normalt kör ju vi på att jag tar hela hemmet och han jobbar hårdare och betalar mer... nu behöver vi dela på sysslor och han ska nu köra dammsugare varje helg! Jag är ganska nöjd över detta! Efter att ha gått svettig nerkräkt och äcklig hela dagen med Louise på tutten och drömt om att få dammsuga medan han suttit och sett på film efter film så känns det rätt bra att han tillsist gjorde det. Jag har så dåligt tålamod och tjatar och då gör han helst inget för att han blir irriterad. Ond cirkel. Mer än det lagar han mat oftast och handlar, eftersom det är för mycket att bära upp i trappen för mig redan. Sen när vi har bil blir det storhandla tillsammans. Jag diskar, tvättar och håller ordningen i veckorna. Och är uppe med Louise på nätterna. Lagom fördelning tycker jag. Fast jag tror David skulle tycka om att ta Louise på natten lite, men han kan ju helt enkelt inte...Vi har också bestämt att ha tvn av lite mer. Den är på dygnet runt nästan, vi äter och lever vid tvn. Tyvärr. Jag tycker det är jätte synd, vill hellre sitta i köket och prata med varandra om allt och ingenting, om Louise, veckan som kommer, framtiden, vad som helst. Inte titta på konstiga amerikanska serier som inte intressrar mig alls. Det är inte så bra för Louise med tvljud bakom hela tiden heller. Så nu ska David försöka titta lite mindre på tv också. Prata mer med varandra, iallafall äta tillsammans. Är jag för hemsk och krävande sambo?
Nu sover lilla älsklingen igen, faktiskt över 15minuter sen hon somnade. Borde hon inte bli väldigt trött som inte vilar mer? David ligger i badet och jag är klar med disk och tvätt. Sängen bäddar om jag en annan dag.

Gäsp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0