Voff alla voffisar

Sitter och lyssnar på barnlåtar och försöker få Louise att kunna sova lite middag. Hon har varit vaken hela morgonen, det är ovanligt. Så nu är hon trött och gnällig. Jag tror hon helst vill ligga i famnen och sova, när jag lägger ner henne vaknar hon snart och skriker. Vi ska gå ut med Malin om en stund, så då sover hon nog i vagnen i flera timmar. Och Malin får bli besviken igen över att inte få gulla med lillan. Det blir ju så att man beger sig ut just när hon sover. Hon har nog ätit för en hel armé denna morgon. Somnar 10 minuter efter varje gång hon får bröstet sen vaknar hon och vill börja om. David jobbar. Idag kändes det inte lika konstigt när han gick. Tråkigt men OK kändes det. Pappa, Oliver och Angela kom hit igår kväll och klippte hår, hälsade på Louise och åt fiskpinnar. Pappa plockade med Louise och pysslade om henne fast hon gnällde massor, märks att han har god babyvana med fem barn! Nu tror jag bestämmt att lilla damen har somnat. Borde jag då kanske passa på att plocka lite här hemma? Fast vi ska inte ha besök idag så jag kan ju faktiskt strunta i det mesta. Tvätta lite bara. Ligger babykläder, tvättlappar, pappakläder och filtar överallt. Varför har jag köpt orange bäddset till vagnen när jag vissta att jag skulle få en dotter? Passar knappast hennes söta rosa kläder...
Ikväll måste vi ta ett till badförsök, det är bra om hon vänjer sig. Vågar inte bada henne utan David ännu.
Nu leter jag barnlåtar på youtube, jag kan inte så jätte många. Just nu lyssnar jag på "Voff alla voffisar", blir så glad av detta! Voff alla voffisarna ringer i klockan och lägger sen huvet på sned, vi vill bara att du gillar oss och att du vill vara med, varje gång vi kommer tillbaka till dig en jätte kram vill vi ha, då bjuder jag på blåbärsmaräng och saft och mandelchoklad. Tänker på att vara liten och alla lekar jag och min bästis lekte medan bandspelaren spelade denna och många andra underbara låtar. Hoppas Louise får det lika bra som jag hade det som liten.

Kommentarer
Postat av: Elle

undrar om det är några andra barn som har hört som mycket barnvisor som vi gjorde när vi va små. Voffisarna är ju en favvo och mamma mu :)

2009-09-10 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0