Sovmorgon!

Vi har hunnit med en helt del sedan måndag faktiskt. Måndagkväll gjorde vi ett flaskförsök. Mest för Davids skull, han vill ju också kunna trösta och Louise tycker nog inte att det går att tröstas utan mat. Han provade och hon bara gapade tyvärr. Men jag tog flaskan sen och la henne vid bröstet och lixom lurade i henne, det gick jätte bra. 30ml år hon ut flaskan sen åt hon tutte på det i en timma. Hur mycket kan en bebis få i sig? Flaskan ska vi prova igen snart. Det har jämnare och långsammare flöde det är ju bra eftersom tuttarna skulle kunna släcka skogsbränder. Igår blev som jag bestämmt en riktigt bra dag! Hann med både det ena och det andra på förmiddagen. Louise fick ett bad och det var inte jätte kul men tredje doppet vart hon tyst och lite nyfiken. Det blir nog bra det där med bad. Kanske en pappa-dotter grej? kl 14.00 skulle vi träffa morbror Joakim på stan men vi gick redan vid 13 och tog en omväg. Fick tag i ny handsprit, jippi! Louise sov sött medan Joakim och jag åt lunch på Tingsgården café och gick på Åhlens. Lila klänning med rosa och tuskosa blommor! När vi kom hem fick hon mysa lite med morbror medan jag hängde tvätt! Sen eftermiddag och kväll sen var det bara tutte som dög. det är vanligt att bebisar är lite oroliga på kvällen. Ammade genom en hel Wallander-film, ammade när vi åt och ja hela kvällen. Att ingen tipsade om att öva på livet med en hand när man var höggravid och uttråkad! Jag börjar lära mig iallafall, kan lägga en enkel makeup, fixa håret och hänga tvätt m.m. 
Vi sov jätte gott inatt. Tyvärr var det nog för att David somnade ute på soffan. Imorse var det frukost för Louise mellan 06-08 utan uppehåll sen somnade vi om till 10.00(!) och åt lite till. Sovmorgon och god nattsömn! Det märks väl på henne om hon sovit mycket eller lite. När hon sover mer är hon så mycket gladare och inte lika tuttig. Då ligger hon gärna i babygymmet en stund och tittar på Pingu, eller i soffan och kollar in våran stora tavla.
Idag är det onsdagslunch, hade tänkt gå men vi hinner inte med. 13.00 har vi hembesöket från bvc...får se om hon har några bra tips kring amningen. Gillar inte hur vi har det nu med tanke på hur mina stora mjölkballonger attakerar flickan. När hon släpper bröstet för att hon sätter i helsen sprutar dom vidare på hela henne och på våra kläder. Inte bara någon sekund utan ett bra tag. Skriver nog mer senare. För dom som fortfarande är intresserade av våra tuttdagar! Tack för alla kommentarer igår!

Kommentarer
Postat av: Denise

sv: Gud va bra att du är nöjd, då förblir jag förhoppnings vis det med :) tycker framförallt att den är super snygg :)



gud vilken söt liten prinsessa du har, du borde vara mega stolt :)

2009-09-16 @ 14:45:36
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0