David kan bäst

Louise vaknade av sigsjälvt innan sången. Det var som om att hon visste att vi skulle bort.
Nu sover hon tidigare än vanligt. Hoppas hon orkar med kvällen iallafall. Jag har gjort vit chokladmousse till kvällen som jag ska servera mamma och David med hallon och blåbär till. Egentligen uppskattar nog jag själv dessert mer än dem, men det spelar ingen roll...dom får sympati äta :) Jag är osäker på hur bra den blev, fick inte till fluffet lixom. Jag är alltid nervös när jag lagar mat till David. Till och med snabbmakaroner. Vad jag än gör, så kan han bättre. Men han klagar aldrig...men jag VET att han tänker "varför gör hon inte såhär...", men det hör väl till livet som kockfru. Jag skulle aldrig våga laga kött eller fisk till honom. Någon gång har jag gjort lövbiff, inte ens det blir lika gott när jag gör det. Han värmer till och med fiskbullar bättre än mig.

Louise ligger och vrider sig. Hoppas hon inte vaknar ännu. Då blir det en väldigt lång och gnällig eftermiddag/kväll.


Louise lunchar med sina polare på sången


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0