Deklaration-klart!

Fredag. Visst är det fredag? Skönt! Nu ska vi ta helg snart! Helg för oss betyder att David är hemma. Det är inte alltid lördag-söndag, men det är en gång i veckan. Sommardäck ska på bilen, sovmornar ska tas ut, goda måltidet ska ätas. David har ett fiske-behov, jag har en promenad-behov. För att få lite extra helg ledigt tvättar jag inte i helgen. Jag tömmer tvättkorgen idag. Bäddar rent. Dammsuger. Tar badrummet.

Natten har varit jätte jobbig för Louise. Hon har varit så ledsen så, lilla gullet. Skrikit och skrikit. Jag tror hon drömmer mardrömmar om nässugen. Hon ramlar ju då och då också. Kan vara det också. Ibland blir det jätte tjockt i näsan också. Då kan hon inte andas så bra samtidigt som och suger på flaskan...och hon kan inte somna utan den. Väldigt vad hennes förkylning  är envis alltså! Dumma snor försvinn ur våra liv!!!
Hon sov hos mig i sängen. Vakna mer än vad vi sov. Försökte få david att ta en stund på morgonen. Men inte så lyckat. Nu har hon nyss somnat om. Efter ett par tidiga morgontimmar och frukost. Jag ska nog luta mig tillbaka en stund också.

Jag har deklarerat nu. Jag får tillbaka. David också. Skönt. Ingen större summa men jag hoppas aldrig på något alls. Det får bli lite resa av dessa pengar. Egentligen borde vi spara, såklart. Men det kommer vi inte göra. Vi ska resa. 


Kommentarer
Postat av: sophie

svar: hihi tack :) ska vi följa varandra via bloglovin?

2010-04-11 @ 16:34:23
URL: http://sophiehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0