Ett tråkigt inlägg till om sömnrutiner

Ett tag vaknade Louise före 06 på morgonen, nu vaknar hon lite senare strax efter.
Det är skönt. Men dom gamla tiderna funkade bättre på fredagarg för hon somnade om föra 08 och hann sova ett tag innan sången. Hon sover helst närmre två timmar på förmiddagen. Nu vill hon sova vid 09 istället och hinner bara sova 45 minuter. Jag sitter och undrar om jag borde låta henne sova tills hon vaknar och hoppa sången. Men hon gillar att gå dit. Fast hon blir gnällig heladagen sen när hon inte fått sova som hon vill. Nästa fredag ska jag väcka henne 5.30 så hinner hon sova middag. Det låter kanske konstigt, då förlorar hon ju nattsömn istället...det är inte helt lätt att pussla rätt med sovandet för att få till det. Nu får hon sova till kvart i iallafall. Sen rusar vi dit och har kul. Sen får vi hoppas att hon tar ett längre pass i eftermiddag och är glad när mormor kommer ikväll.

Mamma ska ju sova här så vi kan åka iväg till Krylbo tidigt imorgon. Måste åka så Louise kan sova i bilen.
Ikväll ska David laga pasta med citronsås och skaldjur. En av mina favoriter. Hoppar min kära mor också tycker om det. Men det är jag nästan säker på. My chef is the best chef, alla älskar Davids mat.

Nästa vecka ska jag kolla med Malin om hon vill ta Louise en dag så jag kan gå till frissan. Klippa upp håret, få lite volym. Det skulle göra mig glad. Badhairday everyday funkar inte längre. Jag var hos frissan sist i mars förra året. Jag är rätt billig vad det gäller skönhet. Tvättar håret med billigt shampoo, tvättar ansiktet med tvål och använder vanlig hudkräm. Jag får presentkort varje jul till smink som räcker hela året och jag klipper mig sällan, använder ingen spray eller wax. David...han klipper sig nästan varje månad, köper ansiktskräm lika ofta, använder dyrare shampoo, lyxigt wax, gör av med en deo per månad(!)...Så med gott samvete kan jag gå och klippa mig nu...visst?!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0