Jippi!

Yes! Roliga nyheter. Statt kommer öppna. Det oskadade huset ska få en ny lobby och ett nytt kök. Det här är ju underbart. Skit kul! Jag kommer kunna ta med Louise dit och berätta att här träffades mamma och pappa. Vi kanske inte får jobb där, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att det öppnar. Fan vad roligt! Jag längtar så efter att få kliva in igen...självklart fantiserar jag om det bästa...

Idag kommer Mimmi och Josephine hit, vi ska luncha sushi. Gott. Trevligt med lite sällskap.
Idag är sista dagen på pencilinkuren. Blir hon inte bra såska jag ringa vc imorgonbitti. det kommer jag troligtvis göra för hon slet i öran redan nu på morgonen. 


Detta är vad som står på ekuriren.se:

Home Properties köper halva Statt

Eskilstuna

Home Properties, som äger och förvaltar hotellfastigheter i Norden, har i dag skrivit på avtal om att köpa hotell Statt. Men de köper inte hela hotellet, utan bara den nya delen, den som är relativt oskadd efter branden i februari i fjol.

Relaterat

Affären är värd 38 miljoner kronor. Home Properties väntas ta över senare under april och det är då hotellkedjan Choice som ska driva verksamheten.

I sommar väntar sedan investeringar i ett nytt kök och lobbyområde. Det 120 rum stora hotellet väntas sedan öppna under hösten 2010.

– Förvärvet visar att vi tror på Eskilstuna som destination och att vi aktivt vill vara med och utveckla den, säger Clas Hjorth, VD på Home Properties.

Vad som händer med brandruinen, den äldre delen, är i nuläget inte klart, men enligt den danska ägaren Ejendomsinvest pågår diskussion med några olika intressenter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0