LCHF, GI, middagsplanering bara?

Morrn morrn!
Jag och Louise har just ätit frukost, havregröt för båda som vanligt. Fast ingen lingonsylt. Det har ju tagit slut. Det kan man ju också blogga om....

Inatt låg vi alla tre i olika rum. Jag och David kom på att vi skulle turas om att ta Louise. Hon vaknade ett par gånger innan vi la oss ca 22, sen sov hon nästan hela natten. Tre gånger vaknade hon. Rekord! Så mycket bättre sover hon i sitt rum. Inatt får jag också sova där. På madrass. Oliver kommer och intar soffan. David ska för en gångs skull få sova i dubbelsängen. Det som vi kallar "min säng" fast det är våran.

Jag försöker ju inspirera min karl med nyttigare mat. Det går så där. Det slutar typ med att jag äter broccoli till middagen och han äter sprips till. Eller att jag skalar morötter och knaprar på som snax medan han gör popcorn...
Jag tycker att GI verkar väldigt enkelt och man kan fortfarande äta billigt. David vill köra LCHF, Low carb high fat. Det vill inte jag vara med på. Bara bacon, ägg, majo, bea, smör osv. No thanx! Hur vi än gör så kommer det inte att finnas någon diet där folköl och cola zero ingår. Nej men helt ärligt, jag blir nöjd om han bara skippar lita snax. Vad vi äter til middag är inte så viktigt. Men kanske inspireras han. Vi har usel middagsplanering det kanske räcker att ändra på det. Borde vi köra LCHF iallafall kanske, han går ju antagligen ner i vikt då. Men jag kommer må illa av allt fett.

Louise sitter faktiskt på golver just nu. Hon klättrar inte. Hon tömmer två lådor med leksaker. Ganska skönt. Hon är inte nöjd med att ställa sit upp mot möbler längre. Hon ska klättra upp på dom också nu....

LCHF frukost                                   GI frukost


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Hej, kolla min blogg det gäller utmaningen! kram Denise!

2010-04-08 @ 11:24:14
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: tack för din uppdatering :D

2010-04-08 @ 14:43:58
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0