Moped

Nu har jag köpt en moped. Typ. Ska betala och hämta på söndag. Med min snalla pappa som alltid ställer upp när man behöver åka. Sen blir det moppe-tjej av mig. Spännande. Jag måste hämta nyckelnm till cykelförådet idag. Känns mindre lockande att bege sig ut med Louise.  Hon har ont i öronen, är svårsövd och gnällig. Slut på majskrokar också. Kommer gå bra detta. Någon sångstund blev det inte idag. Nästa fredag ska jag och pluttan sjunga! FÖR DÅ ÄR HON FRISK!!! Eller hur?
Nu sover hon så jag får lov att bli lite effektiv och inte sitta här och blogga.
Ikväll ska jag på partaj. Känns inte helt lockande att lämna Louise. Men hon kommer vara sjuk på kvällar ibland när jag börjar jobba också. Hon och David får fixa det där. Jag måste lära mig att släppa. Dom går det nog ingen nöd på. Det blir snarare jag som längtar hem.

Imorse toksnöade det. Nu skiner solen. Ett sent aprilskämt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0