Sängflytt

Nu har Louise flyttat ur sitt rum och in i vårat. Sängen får stå inne hos mig så länge hon är så här förkyld och vaken så mycket om nätterna. Uschså hon skrek sent igår. Sen vaknade hon vid 02 och tyckte inte att hon behövde somna om på ett bra tag. Härligt. Helgen får gärna komma fort. Då ska jag  minsann SOVA UT! Och dessutom ska jag ju på fest. Jag har sagt åt David att den är  "min helg", alltså han får ta hand om Louise, jag får göra vad jag vill. Antagligen kommer vara med Louise och David vara det jag vill. Men det måste inte vara det. Det blir så tomt och stort i Louises rum utan sängen. Så fort hon är frisk ska hon flytta  in till sig igen. Väntar nu på att vc ska ringa upp, ska höra om dom tycker att jag ska komma ner med Louise. Om hon är pigg och glad sen ska vi hon iallafall gå till Rothoffsparken och gunga. Malin frågade om hon fick bjuda mig på lunch idag. På Tingsgården såklart. Vi får se vad Louise tycker om den saken. Det vora jätte trevligt, men hon vill nog inte sitta stilla en hel lunch...
Louise och jag gick upp 06. Jag förstår inte varför hon inte kan ta lite sovmorgon när natten varit jobbig. Istället envisas hon med att vilja sova middag tre gånger. Det gör ingenting, men det stör dom rutinerna vi siktar på. Rutiner är det bästa som finns, när dom fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0