Tidig kväll

Nu sover Louise. Hon har legat före hela dagen med sömn och måltider. Jag tycker huvudsaken är att vi följer samma mönster varje dygn. Frukost, tvätt, lek, flaska, sova middag, lunch, promenad, lek, flaska, sova middag igen, lek, middag, bad, mys, välling, sova för natten. Tiderna spelar inte jätte stor roll. Hon ska sova 20.00, det försöker jag hålla på iallafall men idag blev det 19.30.

Malin kom efter lunch och stannade tills nyss. David kommer snart hem från jobbet. Just nu är det bara jag. Skönt. Jag är trött och ska lägga mig när jag hunnit träffa David lite. Han tar natten inatt också. Han tycker det är helt ok, han har så lätt att somna om. Hon sover bättre i sitt rum, ensam också. Vaknar ca 3-4 gånger. Hos mig blir det oftast 6-8 gånger. Ibland hör han inte henne då skrikerhon. Men då hör ju jag så det är ingen fara. Vaknar han inte ser hon till att han gör det. Annars somnar hon om. Om inte hennes förkylning var så jäklans envis kunde vi testa 5-min-metoden igen. Nu känns det som att det faktiskt skulle kunna ge något.

24/4 ska både jag och David jobba. Jag börjar 15 och David slutar 17. Alltså måste vi ha barnvakt. Siwan erbjöd sig. Det blir första gången förutom dom gångerna Malin tagit ett par timmar ellernärhon varit själv med Amanda medan jag jobbat. Det kommer gå jättebra. Troligen sover hon en stund av dom två timmarna också.

Nej nu ska jag lägga fötterna på soff bordet och slappa.


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Jo, det är ju så! Jag minns hur jag tänkte på den tiden. Jag älskade min kropp då såklart och jag skämdes aldrig över den, men iblan kom dom där tankarna "Åh vad tjocka min lår ser ut när jag sitter ner..." Herregud vad självkritisk man är mot sig själv jämt. Haha.

Kram på dig och tack för din fina kommentar!

2010-04-07 @ 08:23:35
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0