Svammelblogg

Okej...ett mer riktigt blogginlägg. Ett sånt långt och svammligt som ingen läser klart. Louise sover. Medans har jag lagat lasange. Bara att vrida på ugnen när David kommer hem. Sen blir det kort helg. Han är ledig imorgon men jobbar lör-sön.

Amanda kommer inte förbi idag, synd. Hon håller på att bli sjuk hon också. Jag tog Louise i vagnen och gick och handlade lite påskmust och lite mer sallad (en jäkla åtgång på sånt numera här!!!). Så lite, lite luft har vi fått iallafall, ganska lagom för Snor-Fia. Förengångsskullganskapigg-Mamma skulle däremot behöva lite mer. Maybe later, middagen, tvätten och dammsugningen är ju klart. Jag dammsuger varannan dag här hemma, eftersom Louise glider runt på golvet. Inte så mysigt att krypa på damm och grus.

Ikväll ska vi ta det lugnt. David har en förkylning på gång. Hoppas den väntar med att bryta ut, det är min sovmorgon imorrn (Jag vet, EGO). På lördag åker vi till Härad, till familjen morfar och äter middag. Påskmat hoppas jag verkligen:) Lite ägg och lax måste man ha... helgen är rätt oplanerad i övrigt.

Jag tänker, såklart, känner oro inför sommaren. Dels hur det ska gå sömnmässigt. Och så tänker jag på allt jag måste släppa här hemma. Kommer David dammsuga och diska, kommer han ta badrummet en gång i veckan som jag? Kommer han tvätta? Hur ska vi dela på allt på bästa sätt? Hur kommer han packa skötväskan? Kommer jag missa Louises första steg? Kommer han köra på med samma rutiner, eller röra till allt? Han skojjade, hoppas jag, och sa att han skulle styra om Louise så hon sover natt på förmiddagen. När han säger sånt blir jag tok-förbannad, tro mig, JÄTTE ARG. Hur skulle det se ut om dom levde så? Vad får människan ut av att provocera mig? Det ska bli jätte kul och skönt att göra lite annat ett tag, ta sommarlov(jobb) från mammaledigheten och sen återgå till den i september. Men dessa 3 månader måste funka bra iallafall...Lägenheten måste skötas, Louise måste ha rutiner. Så jäkla härligt det ska bli under dom fyra veckor vi är hemma alla tre i slutet av sommaren! Utlandsresa troligen. I två veckor, så Louise inte blir för omskakad. Någonstans ganska nära och inte på tok för varmt för Louise. Jag är sugen på Kroatien igen. David vill till grekland. Jag har åkt till Grekland fyra gånger, men tröttnar knappast. Vi ska absolut ha all-inclusice! Lalla runt och bara njuta. När Louise sover på kvällen ska vi dricka mythos och spela yatzy!

Men vad hon sover då!!! Jag börjar längta efter henne när hon sovit en kvart...Hur ska det gå när jag jobbar då?


Iskall Mythos på Santorini 2008

Mina fötter solbrända och lyckliga i Grekland


Kommentarer
Postat av: Oliver

Det serveras 4,9kg kalkon på hammartorpsvägen 9 på lördag ;D

2010-04-01 @ 19:17:34
URL: http://mizzterlinden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0