Kvällen på jobbet

Söndag! Kvällens planerade middag avbokas. Amanda har jobbat sjukt mycket och är förklyd, jag har också jobbat fast inte så mycke med tillräckligt för mig. Vi tyckte inte denna kväll passar för cocktails. Jag behövde aldrig köra till 05. Jag åkte hem 1.30. TACK GODE GUD FÖR DET! Inte just att det var jobbigt att jobba och vara vaken, fast jag blev ganska ofokuserad efter ett tag. Det som var jobbigt var att var borta från Louise. Jag längtade efter henne så det gjorde ont i hjärtat. Det blir lättare nästa gång. Hon hade inte bara sjungit glada sånger för Siwan här hemma innan David kom. Sen hade det gått bra.
Inatt när jag kom hem och la mig låg jag och väntade på att Louise skulle vakna nästa gångså jag fick hålla om henne lite. Sen fock jag sova till 7.30!!! Och nyss sov vi middag, sov ca 45 minuter och drömde massor. Jag drömde att Louise helt plötsligt sjöng en hel värs ur den låt. Det var så sött.

Kvällen på jobbet var en stor och påkostad bröllopsmiddag. Folk var rika och vackra. Vansinnigt många snygga män, och kvinnor också för den delen. Det är jobbigt att vara ny. Väldigt jobbigt. Man vet kanske vad som ska göras, men inte hur dom gör det där eller vart jag hittar det jag behöver. Men det var kul. Fick stå i bar en stund också innan jag åkte hem, det var as kul att blanda lite drinkar.
Jag hade glömt hur mycket man äter när man jobbar på restaurang...p-mat, en dessert, flera kuvertbröd, två korv med bröd. en bit ost...jag kan säkert fortsätta...Jag småäter jätte mycket när jag är nervös. Det får inte bli någon vara att stoppa i sig allt man kommer över varje dag på jobbet:/ Nervösitieten över att lämna Louise och hemlängtandet kommer ge sig också....jävlar vad det var jobbigt att vara ifrån henne, helt sjukt! Jag längtede så...

Jag är väldigt trött idag iallafall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0