Hårda tag!!!

Sorry...det går inte så bra det här med att blogga längre:/
Dagarna går ganska fort nu. Vilket känns helt ok. Flytten närmar sig och den innebär en nystart på många sätt. En ny start som behövs.

Vi har varit på kryssning. Bäst av alla fick Louise ha det som fick bo hos sin favorit på jorden. Hon ville nog helst stanna en natt till:) Att bara vara jag och David var ovant. Att sova tillsammans ännu mer ovant. David snarkade. Jag sov 1-2 timmar på morgonen. Tänk att snarkningar kan förstöra så mycket!!! Jag vill vara Svensson och ligga i dubbelsängen med varsinn bok på kvällen. Fast det skulle vi inte göra iallafall. David vill ha tv, öl, chips och dator. Men jag skulle vilja ha det så. Prata om dagen, planera, lyssna på varandra och prata om sånt man aldrig tar upp framför tvn. Hur ser morgondagen ut, vem gör det vem gör det andra? Vem handlar, vad ska vi äta i veckan? Men så länge David föredrar dom kvällsvanor han har får det vara såhär. Vi har lovat varandra att försöka "flytta ihop" igen i Stenby.

Jag har pluggat idag. En stund. Louise och hennes pappa har lite svårt att låta mig vara ifred. Det tar sin tid. Jag lär mig inte så mycket som jag borde. Hur ska det gå när jag pluggar heltid? Måste skaffamobiltbredband. NU! Jag försöker införa tvförbud här hemma fram till 20, kanske 21. Så att vi lär oss att man kan ta hand om tvätt och sånt även på kvällen. Jag är inte såmycket för att glo på tv, men det känns rätt surt att gå och plocka närnågon annan götter sig...Om jag tex pluggar engelska är det inte självklart att tvätten ska vänta tills imorgon bara för att det är kväll. Kväll och louise sover behöver inte nödvändigtvis innebära soffläge. Visst, jag är mammaledig i 4 månader och hinner nog styra upp detta hem själv. Men sen...det kommer aldrig hålla att lata sig så. JO, man får klara på sin karl i sin blogg!!! Vi har också inköpsstopp. Vi behöver varje krona till Stenby. Jag har satt david på diet igen (shit jag är verkligen värsta bitchen!), jag tror det kommer leda till bättre måltidsplanering och bättre handlingsvanor. Jag önskar att det fanns någon diet som förbjöd cola zero också. Ok, jag dricker det också. Men jag köper det inte. Bara när David ber mig. Nej, vi är inte panka. Vi är bara väldigt ovuxna i vårt sätt att planera inköp. Idag kom en faktura på Louises sulky. Det hade vi glömt helt att vi inte betalat kontant. Bilskatten kom, "oj jag trodde det var nästa månad"...TUR att vi inte åkte till Grekland. Jag lovar. Vi har druckit cola, folköl, vin, snusat, ätit chips och dyr mat i år för mycket mer än vad grekland hade kostat!!! Våran livsstil kommar aldrig tillåta ett hus köp. ÄNDRING NU!!! Jag vill verkligen, VERKLIGEN ha ändring. It takes two...

På söndag ska vi fira Louise. Hon fyller på onsdag men kalaset blir på söndag. Hos min pappa i härad. Han man ingen egen villa får man bjuda på kalas i andras! Det kommer bli kul. Det är stort att hon fyller ett år. Att lilla hon finns här hos oss och förgyller varje dag. Hon är bäst min gumma!!!
Nu sover hon efter en, som vanligt, vild kväll. Tempot är högt. Hon är stilla som mest 5 minuter på en timma, jag lovar. Klättrar upp på allt. Hon är väldigt upptagen. Jag längtar tills hon blir lite äldre. lugnare och har tid att kramas lite med mamma:) Det blir nya rutiner för henne nu också. Det kommer bli tufft första dagarna men det blir bra. Flaskorna ska bort. Hon är ETT ÅR om en vecka och har fortfarande aldrig sovit hela natten. ALDRIG. Det är sant. Nu när sommaren är över och jag är mammaledig igen har jag all tid i världen åt att hjälpa Louise att få fasta rutiner, lugnare dagar. Ja, det blir hårda tag för alla tre denna höst. Om jag får bestämma, och det får jag väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0