Jag vill inte ha semester!!!

Okej, nu börjar det bli liiiiite jobbigt att vara henne och lediga alla tre. Är vi halvvägs nu? Näääe. Över två veckor kvar. Det blir så jävla mycket att göra hemma när alla är hemma. Det ska lagas mat flara gånger om dagen, det ska stökas till dygnet runt.

Jag ligger efter med min engelska. Tårtor ska bakas, räkningar ska betalas, lägenheten ska städas...och så drar David iväg och fiskar i flera timmar!!! Nu sover Louise och jag ska plugga på så mycket jag hinner. Sen vaknar hon och då är det hennes regler som gäller. Hon sysselsätter sig inte länge på egen hand. Hon är rädd för dammsugaren. Hon slänger saker i toaletten om jag städar där. Hon drar i mig och gnäller om jag gör något alls utom att vara med henne. Datorn kan inte vara uppe när hon är det för då är det kört. Räkningarna ska betalas från Davids konto. Det är david som håller på att baka tårtor. Jag kan inget göra någonting fast det finns massor att göra. Men att fiska är som att äta. Det ska göras. Det är självklart. Jag blev igår lovad en joggingtur. Den vill jag göra innan kvällsmaten. Även duscha efteråt. Totalt 30 minuter om jag låter bli att stretcha. Han föreslog att jag skanska ska göra det ikväll istället så att han kan fiska en femte timma...DET ÄR INTE RÄTTVIST!!! Men såklart, han har ju låtit mig plugga i drygt en timma. Tagit ut Louise och unnat mig lugn och ro. Klar han ska fiska. Tårtorna och räkningarna kan vänta. FISKA OCH PLUGGA ÄR SAMMA SAK. Jag får njuta av lite roligt pluggande sen får han fiska hela eftermiddagen eftersom jag latat mig med plugga. Det är inte så illa som det låter. Jag tar såklart i. Han kommar baka tårta och betala räkningar ikväll när Louise sover. Jag ska få städa imorgon, kalset är först klockan 14. Det är lugnt, det är bara jag som tycker att dagarna är en dragkamp mellan våra viljor/behov/måsten här hemma. Jag hade helst sett att allt var klart. Jag kan såklart hoppa över den halvtimma som skulle gå åt till min fjuttiga lilla joggingtur och min blixtsnabba dusch så kan han betala räkningar då istället.
Nej, nu vill jag få slut på "semestern" och all den här jävla tiden som finns men endå inte räcket till!!!
VARDAG OCH RUTINER!!!NU!!!TACK!!!

Kanska dax att ta på sig kläder och borsta tänderna nu såhär efter lunch....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0