Snart ett år nu

Sitter ensam och belåten i soffan. SKÖÖÖNT! Louise sover sött, David fiskar och det dröjer nog innan han är hemma. Idag har Louise varit fröken svår. Inget dög åt henne. Hon sov middag sent och fick lunch föst kl 14. Upp och ner på hela dagen. Till sist var prommenad det enda som funkade. Sitta lite i gräset. Härja som en glad kalv. Hon har varit sur och grinig sen kl 16. Sen kom moster. När moster kommer leker livet. Kl 20.30 fick Malin låtsas gå hem så jag kunde lägga henne.

Jag och Malin har suttit och tittat i mina album. Jag och Louise är faktiskt lika nu. Hon är sötare förståss. Önskar att jag fick se hur David såg ut som ettåring. Tyvärr finns inga bilder från först i 10-årsålden. Det är inte så viktigt i deras släkt. Vilket känns väldigt trist. Vi rotade också igenom Louises "nyfödd påse" med alla kort från presenter hon fick, förlossnings journaler, dopkort, tidningar, bb-kläder allt super gulligt. Tänk hur jag gick runt här för ett år sedan. Störst på jorden. Hur jag drack litervis av ingefära och citron, promenarade, grät och led av längtan. Vad magiskt det var. Sen kom hon. Nu blir hon ettåring. Vilka mirakel hon har ordnat! Vilken personlighet hon har fått. Nu älskar hon att vara utomhus. Hon älskar att dansa. Hon äter själv. Hon går. Hon klättrar på möbler. Hon ger kärleksfulla kramar, säger massor med ord. Hon leker. Hon luras, busar och skrattar så att hon kiknar!!! Hon mår bra våran tjej. Hon ärs sällan sjuk. Jag har bra mätt feber på henne två gånger. Hon växer så det knakar. Och mamma och pappa, så mycket som har hänt med oss sedan hon kom hit! David är en äkta hemmapappa och jonglerar med flaskor och blöjor. Det är undarbart att vara familj. Att uppleva den villkorslösa kärlek som råder i vårt hem.

Nu är det läge att knyta sig. Imorgon händer det massor!!!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som att ni har de riktigt bra. En sån familj som man själv hoppas på att bli :)

2010-08-20 @ 11:57:45
URL: http://jagerving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0