Final countdown...

Här verkar behövas ett blogginlägg!!!
Dagarna går och just nu är dom väldigt långa. Har jobbat långa dagar och inte mått helt bra. Jag väntar på semestern. Den är för nära för att tiden ska kunna gå fort. Ni andra som redan börjat jobba är lite avundsjuka va??? Jag, David och Louise ska gotta oss och bara njuta av långa lugna dagar tills mitten av september! Då börjar en av oss jobba och det är inte jag:) Men jag börjar ju plugga på måndag. Det får jag inte glömma!

Men nu jobbar jag fast idag och imorgon är jag ledig. Vi bjöd hit min farmor och farfar på lunch. Louise var inte alls blyg och ville gärna sitta i farmors knä. Hon sov en stund på eftermiddagen och jag passade på att ta en sväng på stan. Det blev en ny jacka. Ikväll har vi busat. Hon har börjat leka kurragömma, det är fantastiskt kul! Imorgon ska vi vara med Amanda. På kvällen ska David bort och vi kanske får sällskap av Malin och Morgan.

Louise fyller snart ETT ÅR! Jag har varit och köpt paket idag. En vit dockvagga. Hon kommer älska den. Dolly dockan kommer sova så sött i den. Idag har hon fått majskrokar av Louise. Hon får också dricka vatten ur hennes pipmugg. Ungen går 10-12 steg nu. Hon kan också nå tredje hyllplanet i sitt rum och klättra upp på soffan själv. Hon får absolut inte lämnas ur sikte! På kvällarna när hon vill busa som mest och kroppen är trött kan det bli en och annan duns i golvet. Men hon klarar sig oftast oskadd. 

Mindre roligt är att hon slåss. Hårt. Jag får massor av örfilar hela tiden. Hon nyps, bits, sliter håret och rivs. Och stångas med huvudet. David är hon snäll mot men jag får stryk varje dag nu. Är det för att jag är borta så mycket? Hon måste sluta med detta innan dagisstarten! Och innan mamma blir ledsen:) Hon är jäkligt stark!

David har lagt till en IKEA grej i sin iphone och vi längtar så till att flytta, fixa, inreda och bo in oss i Stenby.
Jag kanske ska ta och umgås lite med honom istället för bloggen nu:) 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0