Julafton

Känns som lite uppdatering vore passande så här efter 8 dagar.
December är här och julen kommer närmre. Jag förhandlar med släkten (Davids sida) om att vi ska vara här hos oss på julafton istället för i Davids farmor och farfars trånga tre(Vi är mååånga!) Här kan ju barnen leka, vi kan äta vid matbord(annars i soffan) Och dessutom får jag chansen att göra det på mitt sätt. Dom har tex aldrig tomte vilket jag tycker är viktigt för Louise. Dom dricker heller inte glögg(knappt julmust) och har ett ganska sparsamt julbord. I år vill jag ha vackert dukade bord, julgran med klappar, hemlagat stort julbord, tomte och rimm, tända ljus och julmusik...Hoppas dom kan tänka sig att pröva något nytt. Det viktigaste för mig är att Louise har en fantastisk dag och då behöver hon kunna få plats att leka. 
Man avslutar julfirandet efter kalle anka med dem. Hos min sida äter vi efter kalle och umgås hela kvällen. Det är en av dom jobbiga delarna med att ha familj. Man måste vara flexibel men jag tycker inte om att dra ner på julfirandet. Mys med David och Louise i all ära, men det har vi varje kväll året om. Vi vill ha mer sällspak än så på julafton. Jag tänker att jag kanske kan hålla kvar dem någon timma extra här. Kanske bjuda på något glas vin? Självklart måste man inte dricka, det är barnens helg och man ska inte ha fylleslag. Men inte ett glas vin har serverats någon av de två jular vi varit med davids sida. det är väl lite väl...Snappsen går bra att skippa, för barnens skull,  men en julöl? Alla har inte små barn:-) Jag var nykter förra julen i år är det Davids tur! :-) Man får tillbaka för amningen till sist...:)

Jag är helt slut. Han någon form av halssjuka och imoron väntar en tung dag på jobbet.
Theralen. Tack för att du finns!

Natti natt.

Eh...mycket update nu eller glömde jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0