Louise går på övertid...:(

Lördag igen! Veckorna går fort! Och dagarna är vansinnigt korta.
Det är mycket jobb nu. Vilket är jätte roligt! Jag har dom bästa kollegorna och jag trivs riktit bra.
MEN, det gör så ont i mitt hjärta att sätta Louise på dagis så vanisinnigt långa, många dagar nu dom tre kommande veckorna. Det stör min arbetsglädje också. Louise trivs på dagis, det är inga problem där, men jag saknar henne och känner stor skuld endå. Hon kommer gå långa dagar alltid när vi jobbar båda nu, 7.30-17.30. Vara kvar sist, hon som är minst på dagis. Usch vad det känns fel! Men efter nyår bara tre dagar i veckan. Just nu går hon varje dag. Vi pusslar och Malin hämtar några dagar och mamma ska också hjälpa till. Jag ska absolut inte jobba heltid så länge jag har små barn har vi bestämmt. Bara över högsesonger. Vi äter hellre ravioli och havregrynsgröt i 10 år! Ja har inte skaffat barn för att vara ifrån henne 50 timmar i veckan. Men just nu får det bara lov att vara så. Vi får ta igen det på jul och nyårshelgerna då är vi hur lediga som helst. Man vet aldrig, ofta när man tror att man har jobb upp över öronen är man helt plötsligt på väg hem klockan 15:) Fast jag måste räkna med 17.30. Eller ett par dagar blir det 18 pga busstransport. På måndag ska jag lämna in tredje ändringen på Louises schema.

Imorgon ska vi planera julafton med Davids pappa och faster. Vi ska vara här! Underbart glad över det. Jag ska se till att det blir riktigt mysigt. Är redan i full gång med julgodis. Jag och David kommer laga det mesta så det blir lite kökstid varje kväll nu. Imoron ska vi rulla köttbullar. david göra sin goda smet och jag rulla. Snacka om att han är kökschef och jag smöråsnissa. Även på hemmaplan. Jag skalar och hackar hans misse sen kör han på...:-/ Det är nog lite så här.

Klockan är mycket och jag ska ta en varm dusch. Jag tror David vill ha lite massage när han kommer hem. Sletna karln jobbar dubbelt och 6 dagar i veckan. Hoppas det bara är så max en vecka till. Att detta är min och Louises sista ensamma helg!

Imorgon söndag ska jag sticka till tuna eller stan och köpa juklappar till david och louise, min pappa och siw,mamma och malin. SEN är vi klara! Inte en blekaste om vad som hamnar i Davids strumpa i år. Men han ärr värd något fint. Vilken tur att jag har så fet plånbok:) Not!

Nej in i duschen kvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0