Mamma är arg på pappa

Det har hänt något nytt med Louise. Bara ibland och bara en kort, kort stund händer det. Hon sitter stilla och njuter av att bara gosa. Åh vad mysigt det är. Annars är det fullt ös som gäller varje vaken minut. Helt plötsligt finns det tid för lite kramas med mamma. Kan det vara så att hennes närhets behov som nu inte ges med amning under dagarna istället blir kram och gos i knät? Louise har varit ovanligt glad i ett par dagar nu. Hon är tillochmed glad i sin vagn! Jag bli så bortskämd!!! Man vänjer sig fort vid det som är bekvämt...men det är jätte mysigt att strosa runt med vagnen nu. Det tog pluttan ett halv år att fatta....men nu giller hon att åka vagn!!!

Helt ärligt, jag tror Louise mår bra av att inte ammas mer. Hon behöver inte bråka mer med mig nu. Hon har blivit en mycket gladare och lättare baby sedan jag slutade amma henne. Amningen på natten har vi inte börjat ta bort ännu. JAg ammar hela nätterna och får väldigt dåligt med sömn.

Imorse klockan 06 när jag försökte lämna över Louise till David efter att ha varit uppe en timma redan påminde han mig om att han måste jobba. Jag blev så färbannad. Höll tyst dock. Men vad fan, han har inte bytt en enda natt blöja, han har inte harft Louise en enda natt på ett halv år snart! Jag blev så ledsen av detta. Jag gör också något viktigt på dagarna. Så jag sa till Dvid att inatt är Louise hans ansvar. Inatt ska jag sova i ett annat rum och imorgonbitti ska jag ha sovmorgon. Han får sova nån timma medan jag och Louise går ut på sångstund på dagen sen. Jag gör en 3-4 timmars sömn i snitt per natt. Två gånger sedan Louise föddes har hon sovit 4 timmar utan att vakna, nästan lika få gånger i tre timmar. Det är först nu hon har kunnar somna om skapligt fort utan tutte, så David har väl egentligen inte kunnat göra så mycket. Men det är ingen anledning att inte hälpa mig när hon är pigg tidigt. Tror han inte jag också skulle kunna tänka mig att sova hela natten och gå och jobba? Det alternativet finns lixom inte just nu för mig. När han blir pappaledig om ca 2 månader kommer Louise inte nattamma mer, hon kommer säkert ha slutat vakna så ofta. Han kommer inte kunna ta igen det han inte gör nu senare!!!
Så får han stå ut med en bitter och surig sambo också!!!

Jag tror Louise är lite hängig. Vi stannar hemma idag och kurerar.
Om jag inte var så sur skulle jag städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0