Sova gott

Nu är det söndag. En vecka till tar slut. Gör ingenting tycker jag. David jobbar. Louise bökar och stökar med sitt.
Idag är det för kallt för att gå ut med henne så det får bli en sån där dag då man bara sitter hemma och väntar på David. Jag blir så rastlös. Usch för mycket tid att tänka på hur trött man är. Ikväll kanske jag ska få träna. Hoppas allt går som det ska...! Jag har varit dunder förkyld och nu är David det. Louise hostar och jag tror hon kände sig riktigt hängig ett tag igår. Svårt att veta med piggaste tjejen i världen. 

Nattamningen är kvar. Snutt hela nätterna enda skillnaden är att man nu lika väl kan stoppa in en flaska. Har nästan ingen mjölk kvar alls så det måste hon få hur som helst. Men INTE ÄTA ALLS PÅ NATTEN skullte nog funka bäst. Väntar nog bara på att jag själv ska orka kämpa. Jag vill men varje natt er jag upp. Igår somnade hon 19.45, 21.20 hade hon vaknat 4 gånger. Så fortsatta det ungefär. Hon vaknar minst en gång i timman nu. Men sen sov hon ca 2,5 timma en gång också. Det är ju inte varje natt.
HELT ÄRLIGT, ska verkligen bebisar som Louise fixa det med så lite sömn? Hon sover kanske 6-8 timmar på natten, vaknar varje timma och sen på dagen delat på 2-3 stunder totalt max 2 timmar oftast bara en timma. Ska jag orka leva på minimum sömn hur länge som helst? Hur orkar Louise med detta? Det har gått ett halv år nu utan att vi en endaste gång sovit ens en halv natt. Och jag vill snart inte prata med andra mammor längre som har så bra och fasta rutiner på deras bebisars 14 timmars sömn. Jag blir bara frustrerad, varför kan inte jag få min dotter att sova gott? Vad gör jag för fel???

Imorgon ska vi till BVC. David också. 6 månaders kontroll. Då ska jag passa på att fråga. 
Men jag vet ju redan hur det ska gå till. DAVID ska ta nätterna och ge henne ingenting tills hon fattar och börjar sova hela natten. Själv ska jag ligga i ett annat rum och lyssna, hålla mig undan och gråta när Louise skriker sig hes. Kan ingen bara spola fram tiden tills det att vi fått nätterna att funka bättre?

Ni märker ju det blir bara om sömn iallafall...livet handlar om sömn!
Men vi har haft mycket trevligt och kul i veckan som gått, såklart vi är ju vakna hela tiden då hinner man med mycket. Louise växer så det knakar och lär sig massor varje dag. Hon är bäst på allt utom sova gott.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0