Vikt/längd

Bvc besök idag! 65.5cm lång (!) och 7775gram tung! Stora tjejen!!!

Vi har varit på brunch på Kaka. Gott men svindyrt! 85 kr för en sallad sen ska man betala dricka och kaffet också.
David är ledig idag. Tog en sväng förbi Claes Ohlson på vägen hem.
Jag ska smita till friskis när pluttan somnar. Om hon somnar. Får se. Egentligen är jag för trött men så har jag ställt in för många pass nu. Det lär knappast få mig att må dåligt av att träna.
Jag är grinig just nu...Men håller mig på gott humör för babyns skull. Hon tycker inte om när mamma är tjurig. Såklart. Tydligen är det inte pinsamt att beställa in starköl kl 11 på dagen till frukost när man är ute med sin bebis men pinsamt att gå och sjunga högt för barnet när man vill trösta och underhålla i vagnen. Inga namn nämnda.
Vi har fått lita mer kött på benen efter bvc besöket, jätta bra att david kunde komma med. Nu har vi ett datum att sikta på då vi ska börja kämpa bort natt amningen. Och dagamningen. Jag ska ju kanske jobba i april...då kan jag inte amma hela nätterna...Det bästa var att bvc-sköterskan sa att david borde ta nätterna då. Det var exakt därför jag ville ha med honom. Men jag kan inte ta initiativ åt någon annan....vi har en ond cirkel att bryta här hemma. Och det kommer bli kämpigt för alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0